Proč prodávat kávu online
Mít e-shop kávy není tak špatná myšlenka, zejména pokud se zrodí v hlavě majitele kavárny, který už má stabilní klientelu a lidé jeho kávu milují. Díky této výhodě bude mít váš e-shop velký náskok před konkurencí, a to hned z několika důvodů, protože zákazníci kavárny:
- znají značku,
- milují produkty kavárny
- chtěli by je mít i doma.
Pokud stále přemýšlíte, jestli je to dobrý nápad, tak vám nabízíme takovou třešničku na dortu: Online prodej kávy v tomto desetiletí prudce vzrostl a podle odhadů poroste o 12 % ročně.
4 kroky, jak prodávat kávu online
1. Rozhodněte se, co chcete prodávat
Nabídka v kavárně a na e-shopu se může lišit. Hlavním produktem bude pravděpodobně samotná káva.
Kromě kávy se na e-shopu mohou objevit:
- Dortíky a sendviče z kavárny – vše, co milují vaši zákazníci.
- Příslušenství ke kávě – doma si mnoho lidí připravuje z výběrové kávy například filtr.
- Kávové kurzy – a kdo by nechtěl vědět, jak na skvělou domácí filtrovanou kávu.
- Kávové předplatné – aby objednávat nemuseli pokaždé sami.
- Další nápoje – přidejte i další produkty z nabídky v kavárně.
- Kávový merch – mohou to být nejenom vtipná trika, ale také například svíčky s vůni kávy. Zjistěte jak na merch.
2. Přijďte na to, komu chcete prodávat
Když si kávu pražíte sami, pravděpodobně bude dobré popřemýšlet nad tím, jak ji dostat i do dalších kaváren.
Vašimi klienty tak budou nejenom vaši běžní zákazníci, ale také třeba majitelé kaváren, pro kterých se sami stanete dodavatelem. Případně budete kávu nabízet i do firem. Začněte však postupně a uvidíte, jak vám to půjde.
3. Zjistěte, jak chcete prodávat
Je mnoho e-shopových řešení. Zaměřte se na takové, které splňuje všechny vaše požadavky.Pokud má sloužit váš web i jako online objednávkový systém pro vaši kavárnu zvažte, jestli je pro vás běžné e-shopové řešení to správné. Podívejte se na rozdíl mezi e-shopem a online objednávkovým systémem.
4. Vybudujte si brand
Pod jedním nadpisem se vlastně skrývá celá učebnice marketingu. Tyto texty by vás mohly nakopnout:
Jak na brand
Jak se zviditelnit online
Jak na sociální sítě
Patero skvělého webu
Jak na optimalizaci webu
Držíme palce!