Základním průvodcem tohoto článku bude nástroj Marketing Miner, který nabízí i v neplacené verzi zajímavé nástroje a také jednoduché rozšíření pro Chrome, které vám pomůže s meta daty. Pokud jsou vám tyto pojmy, cizí, nezoufejte. Vše vysvětlíme.
Co jsou klíčová slova
Jsou to spojení, která lidé zadávají do vyhledávače, aby našli to, co hledají. Když například uvažují nad koupou sedačky do obýváků, tak nejčastěji do vyhledávače zadají:
Z těchto 3 hledaných slov je sice nejhledanější sedačka, má však vysokou konkurenci (vybarvené číslo). To znamená, že na něj cílí hodně webů a dostat se nahoru ve vyhledávačích bude jednodušší se slovem pohovka, které má také skvělou hledanost a jeho konkurence je nižší. Volba klíčových slov je pro váš úspěch stěžejní.
Jak vytipovat klíčová slova
Podobně postupujte i u své restaurace, například si na stránkách Marketing Mineru zadejte heslo: restaurace + vaše město.
Vyjedou vám výsledky obecné výsledky, pokud si ale vyhledáte i další slova, spojená s vaší nabídkou, okruh se rozšíří. Pokud nabízíte pizzu a rozvoz k tomu, volba je jasná (zelená okénka):
Jelikož jste restaurace, která prodává pizzu, podívejte se
také na to, jak si vede klíčové slovo: pizzerie + vaše město. V Třebíči má
například toto spojení dobrou hledanost a nízkou konkurenci:
Slova, na které byste se tedy měli zaměřit jsou:
● Pizzerie Třebíč, pizza Třebíč, pizza Třebíč rozvoz
Začněte s metadaty
Když už víte, jaká klíčová slova jsou pro vás vhodná, používejte je ve svém obsahu. První, na co vaši potencionální zákazníci narazí jsou metadata – tedy text, který o vás vyběhne ve vyhledávači. Ten se skládá z titulku (title – červeně) a popisu (metadescription – zeleně):
Při jeho psaní mějte na paměti:
● Titulek má
obsahovat klíčová slova a jeho doporučovaná délka je do 60 znaků.
● Popisek má
čtenáře zaujmout, klíčová slova v něm nehrají až takovou roli a měl by se vejít
do 155 znaků.
Metadata vybrané restaurace by mohly vypadat například takto:
Pokud používáte rozhraní od Adaptee Gastro, tak si v něm titulek i meta description hravě upravíte:
Klíčová slova zakomponujte do webu
Abyste zjistili, jak jste na tom s metadaty pro vaši hlavní
stránku i podstránky, instalujte si do prohlížeče Chrome tohle rozlišení – SEOMETA in 1 CLICK.
Jakmile ho máte, navštivte v Chromu svou webovou stránku, klikněte na rozšíření a na jeho ikonku:
Po rozkliknutí se vám objeví dialogové okno, ve kterém
vidíte, jak vaše meta data vypadají:
Pokud s nimi nejste spokojeni, upravte je v backendu svého webu. Začněte hlavní stránkou a pokračujte u dalších podstránek. Dále klíčová slova zakomponujte i do obsahu webu, zejména do nadpisů H1, H2 a tak dále.
Tato malá změna by měla přinést ovoce a vy byste se mohli
vyšplhat na přední příčky v hledanosti ve vyhledávači Google bez zaplacení si
reklamy.