Zavoláme vám!

Zavoláme vám zpět a rádi se s vámi pobavíme o možnostech Adaptee Gastro.

12. 10. 2022 • Ze světa gastra

Merch pro restaurace: Jednoduchý a silný marketing

Reklamní předměty už dávno nejsou jenom propisky či klíčenky s logem. Moderní merch je někde dál a zkouší ho kde kdo. Například takový Lidl. Pustit se do něj můžete i vy, sepsali jsme pro vás výhody merche v gastru a přidali pár inspirací.


Image by gpointstudio on Freepik


Co je to merch 

Slovo merch je zkratka slova merchandise, který v doslovném překladu znamená zboží. Merch používají hudebníci, potravinové řetězce, fanoušci počítačových her, seriálů a také restaurace.


Merch jsou reklamní předměty se specifickým logem, nebo motivem, díky kterému se povědomí o společnosti více rozšiřuje. Určitě máte doma něco podobného například tričko se Zaklínačem, děti všechno od Pokémonů a možná už brzy možná i něco z vašeho podniku.


Merch a restaurace

Merch využívají zejména hudebníci, filmová a počítačová branže. Postupně však jeho krásy objevují i další odvětví. Před roky byste asi neřekli, že Lidl může prodávat svůj vlastní merch. A taky ho i vyprodat.


Na vlnu merche najely i restaurace. Například kuřecí velmoc KFC navázala spolupráci s oblíbeným prodejcem Crocs a vznikly KFC kuřecí crocsy. KFC nabízí také svetry plné kuřecího, kuřecí potisk pro laptopy, polštáře, trička a v Austrálii nechybí surfy.


Napříč světem najdete mnoho příkladu a nemusíme sledovat jenom velké mezinárodní řetězce. Svůj merch v českých vodách představila i skupina Ambiente, nebo holešovické bistro The Eatery. Ambiente nabízelo talíře s kresbami voňavých českých surovin jako pastináku a kapusty. The Eatery fanoušky obléklo do kšiltovky s logem a přidalo i plátěnou tašku.


Merch a jeho výhody

Pokud se zamýšlíte, k čemu je vlastně merch dobrý, sepsali jsme pro vás jeho výhody:

 

     Další zdroj příjmů: Nový kanál ke generování tržeb. V době stále probíhající pandemie přijde vždy vhod.

     Oslovíte více zákazníků: Díky merchu se dostanete do světa. Nosit ho budou vaši fanoušci a třeba si ho objedná i někdo z jiného města, který se k vám do podniku jen tak nedostane.

     Bude se o vás mluvit: Čím originálnější nápad do merche dostanete, tím větší zájem vyvoláte.

     Příležitost k upsellingu: Nabídněte k objednávce merch, zvýšíte tím útratu hostů. Upselling v praxi není žádná věda, jde to i bez merche.


Kolik výroba merche stojí: Ceník reklamních předmětů

Výroba cool reklamních předmětů vás nemusí stát majlant. Vejdete se i do opravdu malého rozpočtu. Záleží na tom, co si vymyslíte.

Mějte na paměti, že čím větší množství si objednáte, tím menší jsou náklady na jeden kus. Většina firem, které se zabývají potiskem reklamních předmětů mají svůj ceník online a nabízejí také online kalkulačku pro potisky.


Orientační cena potisku reklamních předmětů od 25 kusů

Tričko s potiskem cca 200 Kč za kus
Hrnek s potiskem cca 200 Kč za kus
Kšiltovka s potiskem cca 250 Kč za kus
Plátěné tašky s potiskem cca 150 Kč za kus
Placka s potiskem cca 50 Kč za kus


Merch a inspirace od kolegů

A když pořád nevíte, pobavte se nápady svých kolegů:


  1. Kavárna v Meziříčí rychle reagovala na dění na politické scéně


  2. 2. Obecní restaurace Strážné vsadila na jednoduché logo




3. Inspirace pro nejlepší kámoše



 

TIP na závěr

Na 13. července připadá den hranolek, pizza má svůj svátek 9. února – zkuste svým nejprodávanějším kouskům, které vás živí vytvořit odpovídající merch. Například placku pro milovníka hranolek.

Připojte se ke stovkám spokojeným klientům

Získejte nejlepší tipy, novinky a lorem i psům do vašich schránek.

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů.