Zavoláme vám!

Zavoláme vám zpět a rádi se s vámi pobavíme o možnostech Adaptee Gastro.

17. 08. 2022 • Ze světa gastra

Tvůj brand, tvůj hrad. Buduj ho s rozumem

Každý chce, aby byl jeho podnik jedinečný a lidé ho poznali nejenom podle loga. Chcete, aby věděli o vašich akcích, reklamách, o vašich nejlepších jídlech. A ono to jde, je však potřeba zapracovat na identitě vaší značky. Máme tipy, jak na to.


Branding není další cool slovo, které z vás chce vytáhnout peníze navíc. Pokud si budete výdaje hlídat a předem si stanovíte, že do značky investujete 10 % z počátečních investic, tak vás to nijak nezruinuje. Náklady se vám postupně vrátí v podobě platících zákazníků.


Brand je víc než logo

Identita vaší značky je široká škála, do které nepatří pouze grafická pravidla pro vaše logo, jídelní lístek a letáky. Váš brand je vlastně celkový obraz podniku. To, jak navenek vypadáte, jak působíte a promlouváte k zákazníkům.

Brand se buduje pomalu a postupně. Základem je vědět, co vaše značka reprezentuje a kdo je její klient. Máme 3 tipy, jak na to.


1. Definuj si zákazníka

Zkuste se zamyslet, kdo u vás nejčastěji nakupuje. Vytvořte si imaginární persony podle jejich zálib, koníčků a věku. Při vytváření person se zaměřte:


       Zákazníky s nejnižšími nároky - ti, kteří se chtějí prostě najíst.

       Konkurenci – ti, co vám šlapou na paty a proč k nim chodí vaši zákazníci.

       Zájmy zákazníků – zjistěte, čím žijí a jakým jazykem se vyjadřují.

 

Díky personám budete vědět, pro koho tady jste.

 

2. Přemýšlej o podniku jako o osobnosti

I váš byznys má za sebou svůj příběh. Jaký je? Pomůžou vám to zjistit tyto otázky:


V co vaše značka věří?

Jaké jsou její nedostatky?

           Jak nedostatky vyřešit?

Kam chce podnik směrovat?


Díky tomu zjistíte, co je vlastně vaše značka zač, jak působí na lidi a proč vůbec existuje.


3. Mluv na zákazníka jeho jazykem 

Teď nemáme na mysli češtinu. Pokud je vaším zákazníkem teenager, tak si můžete dovolit trochu víc než u klientů starších. Tu správnou tonalitu, vám může pomoct doladit copywriter.

Zjistěte, co copywriter dokáže


Neznamená to však, že byste měli používat ryze teenegarský slovník a hledat ta nej „creepy“ výrazy, nýbrž se je snažit zaujmout sděleními. Ostatně svou cílovku perfektně zasáhl například Burger King. Vytvořil aplikaci, která po namíření na jakoukoliv reklamu od McDonald’s, sdělení spálila a vygenerovala automaticky kupón na Whooper zdarma. Samozřejmě, že se toho chytila spousta lidí a reklama se stala virální.




Akce s prvky rozšířené reality stála Burger King miliony. S gamifikací můžete pracovat i levněji. Například vyhlásit bojovku týdne a někam ukrýt kupon na pizzu zdarma.


A nakonec další tipy, pro marketing za hubičku.


Vylepši svůj brand: Tipy na marketingové nástroje zdarma


       Google Trends

Díky němu zjistíte, co ve vašem okolí lidé vyhledávají. Zkuste tato klíčová slova použít v textech na webu, sociálních sítích – všude online. Dostanete se tak ve vyhledávači výše.

Pomoct vám to může i při přemýšlení nad obsahem. Je to vodítko, o čem psát, aby si vás lidé přečetli. Teď je tématem č. 1 zdražování. Zkuste uveřejnit 5 tipů na levnou večeři a v jednom bodě zmiňte i vaší tortillu, která je tak velká, že z toho budou večeře rovnou dvě.



       Google Alerts

Je skvělý nástroj zdarma. Stačí si v něm nastavit jméno vašeho podniku a veškeré zmínky o něm v online světě vám budou chodit na e-mail dle vaší zvolené frekvence.

Nezapomeňte předem vyřadit sledování zmínek ze svého webu pomocí příkazu:


„Jméno podniku“ -site: název vašeho webu.cz

„Adaptee gastro“-site: adapteegastro.cz


Online marketing pro restaurace – na našem blogu najdete víc tipů, jak na to.


Připojte se ke stovkám spokojeným klientům

Získejte nejlepší tipy, novinky a lorem i psům do vašich schránek.

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů.