Branding není další cool slovo, které z vás chce vytáhnout peníze navíc. Pokud si budete výdaje hlídat a předem si stanovíte, že do značky investujete 10 % z počátečních investic, tak vás to nijak nezruinuje. Náklady se vám postupně vrátí v podobě platících zákazníků.
Brand je víc než logo
Identita vaší značky je široká škála, do které
nepatří pouze grafická pravidla pro vaše logo, jídelní lístek a letáky. Váš
brand je vlastně celkový obraz podniku. To, jak navenek vypadáte, jak působíte
a promlouváte k zákazníkům.
Brand se buduje pomalu a postupně. Základem je
vědět, co vaše značka reprezentuje a kdo je její klient. Máme 3 tipy, jak na
to.
1. Definuj si zákazníka
Zkuste se zamyslet, kdo u vás nejčastěji nakupuje. Vytvořte si imaginární persony podle jejich zálib, koníčků a věku. Při vytváření person se zaměřte:
● Zákazníky s nejnižšími nároky - ti, kteří se chtějí prostě najíst.
● Konkurenci – ti, co vám šlapou na paty a proč
k nim chodí vaši zákazníci.
● Zájmy zákazníků – zjistěte, čím žijí a jakým
jazykem se vyjadřují.
Díky personám budete vědět, pro koho tady
jste.
2. Přemýšlej o podniku jako o osobnosti
I váš byznys má za sebou svůj příběh. Jaký je?
Pomůžou vám to zjistit tyto otázky:
V co vaše značka
věří?
Jaké jsou její
nedostatky?
Jak
nedostatky vyřešit?
Kam chce podnik směrovat?
Díky tomu zjistíte, co je vlastně vaše značka
zač, jak působí na lidi a proč vůbec existuje.
3.
Mluv na zákazníka jeho jazykem
Teď nemáme na mysli češtinu. Pokud je vaším zákazníkem
teenager, tak si můžete dovolit trochu víc než u klientů starších. Tu správnou
tonalitu, vám může pomoct doladit copywriter.
Zjistěte, co copywriter dokáže
Neznamená to však, že byste měli používat ryze teenegarský slovník a hledat ta nej „creepy“ výrazy, nýbrž se je snažit zaujmout sděleními. Ostatně svou cílovku perfektně zasáhl například Burger King. Vytvořil aplikaci, která po namíření na jakoukoliv reklamu od McDonald’s, sdělení spálila a vygenerovala automaticky kupón na Whooper zdarma. Samozřejmě, že se toho chytila spousta lidí a reklama se stala virální.
Akce s prvky rozšířené reality stála Burger King miliony. S gamifikací můžete pracovat i levněji. Například vyhlásit bojovku týdne a někam ukrýt kupon na pizzu zdarma.
A nakonec další tipy, pro marketing za hubičku.
Vylepši svůj brand: Tipy na marketingové nástroje zdarma
●
Google Trends
Díky němu zjistíte, co ve vašem okolí lidé
vyhledávají. Zkuste tato klíčová slova použít v textech na webu,
sociálních sítích – všude online. Dostanete se tak ve vyhledávači výše.
Pomoct vám to může i při přemýšlení nad obsahem. Je to vodítko, o čem psát, aby si vás lidé přečetli. Teď je tématem č. 1 zdražování. Zkuste uveřejnit 5 tipů na levnou večeři a v jednom bodě zmiňte i vaší tortillu, která je tak velká, že z toho budou večeře rovnou dvě.
●
Google Alerts
Je skvělý nástroj zdarma. Stačí si v něm
nastavit jméno vašeho podniku a veškeré zmínky o něm v online světě vám
budou chodit na e-mail dle vaší zvolené frekvence.
Nezapomeňte předem vyřadit sledování zmínek ze svého webu pomocí příkazu:
„Jméno
podniku“ -site: název vašeho webu.cz
„Adaptee gastro“-site: adapteegastro.cz
Online marketing pro
restaurace – na našem blogu najdete víc tipů, jak na to.