Pokud se chcete zviditelnit, bude potřeba nejprve svůj web upravit pro vyhledávací algoritmus největšího vyhledávače – Google. Hodnotící algoritmus Googlu tvoří přibližně 200 kritérií, vám postačí pár základů, abyste se při zadání toho správného dotazu zobrazovali výše.
Zjistěte, co se vyhledává
Na to, abyste se
zobrazovali na zadané hesla vysoko, musí je vaše stránka obsahovat. Případně
přidat i takové, které lidé nyní vyhledávají a vy je na webu nemáte. Na to,
abyste zjistili, co se v souvislosti s restauracemi ve vašem okolí
hledá, nemusíte mít profesionální nástroj. Postačí vám Google
Trendy.
Například při zadání spojení: restaurace Praha, se dozvíte, co lidé vyhledávají.
Kromě konkrétních podniků zjistíte, že se lidé hledají také slovo brunch. Pokud jej nabízíte, zmiňte se o tom na webu, na sociálních sítích – všude, kde to je.
To samé platí pro
hesla jako polední menu, večeře a konkrétní čtvrt – Praha 4, Ostrava-Hrabůvka…
Případně, když nabízíte pokrmy pro bezlepkovou dietu, podívejte si a na toto heslo. Pokud ho lidé hledají, pište o tom. Zkrátka pište o všech vašich přednostech
Upravte si metadata a titulek
Ptáte se, co to je? To je text, který se objeví ve vyhledávači při zadání názvu vašeho podniku.
To, jestli je máte v rozhraní webu vyplněné, zjistíte jednoduše zadáním své url adresy sem. Můžete si také ověřit, jestli je navrhovaný text dostatečně krátký, tak aby se jeho celé znění objevovalo ve vyhledávání jak na počítači, tak i na tabletu a mobilu.
Title by měl
obsahovat název s kombinací
klíčových slov, například: Bezlepková restaurace Praha | U Bezlepky
Metadata zase ve zkratce popisují, co nabízíte, opět s využitím klíčových slov: U Bezlepky je bezlepková restaurace na Praze 4. Nabízíme bezlepkové polední menu o víkendu bezlepkové brunche.
Vaše stránka potřebuje H1
Také se podívejte, jestli používáte správně headliny. Vaše stránka potřebuje mít vyplnění tzv. H1 a nejlépe i H2, případně H3 či H4. To vám pomůže zjistit například tohle rozšíření do vyhledávačů Chrome pro ověření si nasazených headlinů.
Tip
Zatímco H1 má být na stránce jenom jedno, těch ostatních může být klidně více
Opět platí, headliny by měly obsahovat slova, na které chcete, abyste se zobrazovali.
Tvořte obsah
Obsahem se materiál pro Google vyhledávacího robota rozšiřuje a s ním i počet klíčových slov, na které cílíte a na které vás bude Google evidovat.Vypracujte si obsahovou strategii. Blog je jednoduchou cestou, jak svůj obsah rozšířit. Promyslete si ale, co na něm publikovat. Blog by měl být zajímavým čtením pro vaše klienty a zákazníky. U každého blogu nezapomínejte na headliny, title a metadata.
Vyplňte si Google firemní profil
Je to místo
napravo ve vyhledávači Google, kde se zobrazí informace o vašem podniku. Jeho
správa je zdarma.
Vaši firmu
registrujete, vyplníte potřebné údaje a začnete se zobrazovat ve službách
Googlu, například na jejich mapách.
Firemní profil je
vlastně jakousi vaší e-vizitkou. Pro klienty znamená jednodušší přístup k
informacím o vás – telefonní číslo, otevírací doba, adresa...
Tohle je 5
základních rad pro vaší lepší prezentaci v online světě. Spojte je s 6 marketingovými nápady pro vaši
restauraci v roce 2022 a budete online hvězdou!