Nejčastější důvody, proč zákazníci u checkoutu odcházejí
Než začneme s tím, jak mít bezproblémový
checkout, měli byste vědět, proč od vás zákazníci odcházejí v momentu, kdy
je košík plný a na placení nakonec nedojde. Toto jsou nejčastější důvody:
●
Překvapivé náklady a poplatky navíc: jakékoli dodatečné poplatky, které se ke konečné
ceně přidají až při placení, zákazníka odradí. Neříkáme, že si za dopravu či
obaly nemáte účtovat. Dejte o těchto
poplatcích vědět ale klientovi včas, ať pak u pokladny nezírá jako tele na nová
vrata.
●
Složitý proces: Čím rychlejší a jednodušší checkout, tím vyšší šance, že
zákazník objednávku provede.
●
Omezené možnosti a způsoby dopravy: Pokud zákazníkovi nenabídnete více způsobu
vyzvednutí, můžete přicházet o objednávky.
TIP Z PRAXE
Vinárna sice nabízela i osobní vyzvednutí na prodejně, to bylo ale aktivní
jenom, když jste do objednávky zadali jako svou adresu město, kde se vinárna
nacházela. Pokud jste z vedlejší vesnice, máte smůlu, objednávku lze jenom poslat.
●
Nedostatek platebních metod: Využívejte platební metody, které jsou
v našich končinách běžné. Nemusí to být zrovna Pay Pal, postačí platební brána Apple Pay a Google
Pay. To všechno v Adaptee Gastro umíme.
●
Nejasná textace – microcopy: V roce 2009 Joshua Porter poprvé použil slovo microcopy ve svém článku
na blogu. Zmínil tam dnes už ikonický příklad. U jednoho z jeho klientů
docházelo k nedokončení 5–10 % online transakcí kvůli špatně zadané
fakturační adrese.
Jenom tím, že Joshua přidal ke kolonce fakturační adresa větu: „Ujistěte se, že je vaše fakturační adresa
shodná s tou na platební kartě“, už k chybovým hlášením
nedocházelo.
Jak na bezproblémový checkout
A nyní si povíme o základních tipech pro
plynulé dokončení online objednávky.
- Přizpůsobte svůj
objednávkový systém mobilům – ano, u nás
v Adaptee Gastro je to samozřejmostí. Protože víme, že většina
mladých lidí si už objednává jídlo přes mobil a o tuto klientelu nechcete
přijít. Máme i více tipů, jak zaujmout generaci Z.
- Objednat si můžou i
neregistrovaní – nic neodradí zákazníka více než
nutnost registrace. Motivujte lidi k registraci službami navíc a
nenuťte je to dělat u checkoutu. Požadavek
na registraci způsobuje, že 24 % zákazníků odejde bez nákupu.
TIP:
Zkuste i registraci přes sociální sítě. Díky tomu
získáte registrované zákazníky bez vyplnění údajů.
- Nechtějte po zákazníkovi adresu matky jejich dětí – zkrátka pro dokončení objednávky požadujte jen to
nejnutnější.
- Používejte jasný a čistý
dizajn – u checkoutu pracujte s upsellingem
obezřetně. O tom, jak na upselling v praxi se dozvíte zde.
TIP:
Povinné položky jasně označte, například hvězdičkou.
Nezapomínejte, v jednoduchosti je krása, v
rychlosti jsou peníze.