Zavoláme vám!

Zavoláme vám zpět a rádi se s vámi pobavíme o možnostech Adaptee Gastro.

07. 11. 2022 • Ze světa gastra

Tipy pro bezproblémový checkout

Nic nenaštve zákazníka více než nepovedený checkout. Zažili jsme ho všichni a 99 % z nás se k objednávce už nevrátilo. Zjistěte, jak má vypadat dobrý platební formulář. Tyto 4 tipy vám napoví.

Nejčastější důvody, proč zákazníci u checkoutu odcházejí

Než začneme s tím, jak mít bezproblémový checkout, měli byste vědět, proč od vás zákazníci odcházejí v momentu, kdy je košík plný a na placení nakonec nedojde. Toto jsou nejčastější důvody:

       Překvapivé náklady a poplatky navíc: jakékoli dodatečné poplatky, které se ke konečné ceně přidají až při placení, zákazníka odradí. Neříkáme, že si za dopravu či obaly nemáte účtovat. Dejte o těchto poplatcích vědět ale klientovi včas, ať pak u pokladny nezírá jako tele na nová vrata.

       Složitý proces: Čím rychlejší a jednodušší checkout, tím vyšší šance, že zákazník objednávku provede.

       Omezené možnosti a způsoby dopravy: Pokud zákazníkovi nenabídnete více způsobu vyzvednutí, můžete přicházet o objednávky.

 

TIP Z PRAXE
Vinárna sice nabízela i osobní vyzvednutí na prodejně, to bylo ale aktivní jenom, když jste do objednávky zadali jako svou adresu město, kde se vinárna nacházela. Pokud jste z vedlejší vesnice, máte sm
ůlu, objednávku lze jenom poslat.

 

       Nedostatek platebních metod: Využívejte platební metody, které jsou v našich končinách běžné. Nemusí to být zrovna Pay Pal, postačí platební brána Apple Pay a Google Pay. To všechno v Adaptee Gastro umíme.

 

       Nejasná textace – microcopy: V roce 2009 Joshua Porter poprvé použil slovo microcopy ve svém článku na blogu. Zmínil tam dnes už ikonický příklad. U jednoho z jeho klientů docházelo k nedokončení 5–10 % online transakcí kvůli špatně zadané fakturační adrese.
Jenom tím, že Joshua přidal ke kolonce fakturační adresa větu: „Ujistěte se, že je vaše fakturační adresa shodná s tou na platební kartě“, už k chybovým hlášením nedocházelo.

 

Jak na bezproblémový checkout

A nyní si povíme o základních tipech pro plynulé dokončení online objednávky.

  1. Přizpůsobte svůj objednávkový systém mobilům – ano, u nás v Adaptee Gastro je to samozřejmostí. Protože víme, že většina mladých lidí si už objednává jídlo přes mobil a o tuto klientelu nechcete přijít. Máme i více tipů, jak zaujmout generaci Z.

  2. Objednat si můžou i neregistrovaní – nic neodradí zákazníka více než nutnost registrace. Motivujte lidi k registraci službami navíc a nenuťte je to dělat u checkoutu. Požadavek na registraci způsobuje, že 24 % zákazníků odejde bez nákupu.

TIP:
Zkuste i registraci přes sociální sítě. Díky tomu získáte registrované zákazníky bez vyplnění údajů.

  1. Nechtějte po zákazníkovi adresu matky jejich dětí – zkrátka pro dokončení objednávky požadujte jen to nejnutnější.

  2. Používejte jasný a čistý dizajn – u checkoutu pracujte s upsellingem obezřetně. O tom, jak na upselling v praxi se dozvíte zde.

TIP:
Povinné položky jasně označte, například hvězdičkou.

 

Nezapomínejte, v jednoduchosti je krása, v rychlosti jsou peníze.

Připojte se ke stovkám spokojeným klientům

Získejte nejlepší tipy, novinky a lorem i psům do vašich schránek.

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů.