Zavoláme vám!

Zavoláme vám zpět a rádi se s vámi pobavíme o možnostech Adaptee Gastro.

28. 09. 2022 • Ze světa gastra

Upselling v praxi. Tipy pro přímý i online prodej

Základní techniky upsellingu pro online i v podniku. Zjistěte, co je upselling a jak na něj. Zvyšte jednoduše své tržby v restauraci.


Co je to upselling 

Upselling je jednou z nejlepších metod zvyšování prodeje, a tudíž i vašich tržeb. Nevyžaduje žádné rozsáhlé úsilí a je velice efektivní. Skoro jako práce s akčními nabídkami. Slevy, ale nastavujte s rozumem.

Základní strategií upsellingu je prodat lepší verzi základního produktu. Například, pokud chce zákazník malý hamburger, tak se ho při upsellingu zeptáte na větší variantu za lepší cenu a podobně.

Upselling se ale liší při přímém kontaktu se zákazníkem a při online objednávání. V podniku potřebujete na zvýšení prodeje motivované lidi a v onlinu zase spolehlivý online objednávkový systém, pro který není upselling sprosté slovo. Máme pro vás tipy, jak na upselling v místě prodeje i na internetu.


Upselling v místě prodeje

Jak jsme se už zmínili, v podniku upselling stojí a padá na lidech. S těmito 5 body to zvládne každý váš zaměstnanec.

  1. Entusiasmus – dejte vašim lidem důvod, proč se při přijímání objednávek a obsluhování hosta věnovat upsellingu. Člověk bez nadšení jenom těžce prodá něco navíc. 
  1. Upselling nejvýnosnějších položek – ne, kuřecí křídla to nebudou, tam jsou totiž vstupní náklady docela vysoké. Spočítejte si proto, které pokrmy mají největší profit. A to ve všech kategoriích. Právě ty totiž stojí za upselling, protože vám přinesou nejvíce zisku. Informujte své zaměstnance o tom, které položky jsou nejvýnosnější, aby věděli, co se vyplatí tlačit.

TIP
Jak poznat nejvýnosnější položku na menu

Pokrm, který nemá vysoké náklady na výrobu, a díky tomu je prodej této položky velice výnosný.

 

  1. Položky navíc – chcete navíc kečup, kukuřici…? To je snad nejzákladnější technika upsellingu, sáhněte ale také po dalších příkladech, za které si můžete účtovat něco navíc. Například, pokud prodáváte hamburgery, zkuste zákazníkům nabídnout smažené vajíčko navrch. Je samotné to pravděpodobně nenapadne, a třeba vaši nabídku přijmou.

 

  1. Dezert domů – tento tip se vám bude líbit. Hodně lidí je po obědě nebo večeři zkrátka moc plných, aby měli místo ještě na sladkou tečku. Zkuste jim tedy nabídnout dezert domů. Lákavá myšlenka, se kterou se lehce ztotožní.

 

  1. Zeptejte se na jejich oblíbené pití – tato praxe je snad zázračná. Zkuste se zákazníkem při objednávání hodit řeč o oblíbeném pivu, víně, anebo limonádě. Že miluje domácí limonády? Tak to je náhodička, my máme čerstvou zázvorovou limonádu, která je fakt úžasná. A máte ho v kapse.

 

Upselling při online objednávkách

Tady to bude chtít trochu synergie s vaším online objednávkovým systémem. Ale v Adaptee Gastro tohle všechno nastavit umíme. A máme i další marketingové nápady pro vaši restauraci.

1. Vyberte při objednávání ty správné doplňkové produkty

Zákazník si objednal pizzu a vy mu k ní doporučíte doplňující produkt. Pokud k pizze nabídnete kečup navíc, tak ho asi nepotěšíte. Zkuste klasiku jako kukuřici, salám…

Díky rozumné nabídce máte větší pravděpodobnost, že se zákazník chytne, na rozdíl od náhodného doporučení produktu.

2. Nabídněte vylepšení
V košíku má zákazník malý klasický hamburger a váš online objednávkový systém mu nabídne na výběr i větší velikosti případné kombo balení dvou malých klasických hamburgerů. Co když nebude jeden stačit?

3. Rozvoz zdarma
Právě tento argument mnohé přesvědčí, že si mají objednat u vás. V Adaptee Gastro si můžete nastavit hodiny, kdy tato akce platí. Díky tomu podpoříte prodeje v méně vytížených částech dne.

 

Dobře zvládnutý upselling může zvýšit obrat až o 43 %. Jak říkal Steve Jobs: „Lidé neví, co chtějí, dokud jim to neukážete."


Tip na konec: Mnoho možností může zákazníka naopak paralyzovat, a tak to s upsellingem nepřehánějte. Když jednu nabídku odmítne, netlačte na něho.

Připojte se ke stovkám spokojeným klientům

Získejte nejlepší tipy, novinky a lorem i psům do vašich schránek.

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů.