Zavoláme vám!

Zavoláme vám zpět a rádi se s vámi pobavíme o možnostech Adaptee Gastro.

24. 10. 2022 • Ze světa gastra

Generace Z: 4 tipy, jak ji přilákat

Mít v této době úspěšnou restauraci, to znamená nabídnout to, co si trh vyžaduje. Nabídli jste online objednávání, menu přizpůsobujete trendům a nyní nám zbývá přitáhnout „už jen“ mladé lidi z Generace Z. Zjistěte, jak na to.


Koloběh života je jasný. Ve vašem okolí mají čím dál silnější hlas tzv. postmileniálové, nástupci mileniálů. Jedná se o takzvanou Generaci Z, která je docela početná – tvoří přibližně 20 % české populace. Čím dřív si ji získáte, tím déle vám zůstane věrná.


Kdo patří do Generace Z

Generaci Z tvoří lidé, kteří se narodili od poloviny devadesátých let do poloviny roku 2000. Jedná se většinou o teenagery nebo mladé dospělé. V roku 2019 jejich celosvětový podíl překonal podíl mileniálů.

Tato generace nezažila svět bez mobilů či internetu. Jako děti se dívali na Mimoně a poslouchali Justina Biebera. A tato informace bude pro vás podstatná: jsou zvyklí jíst dobře a také i zdravě.

Kolik lidí patří do generace Z

Pokud máte pocit, že tito lidé jsou moc mladí a pro váš podnik nezajímaví, tak myslete napřed. Zhruba třetina Generace Z pracuje a utrácí. Každý rok se navíc počet jedinců v produktivním věku z této skupiny postmileniálů zvyšuje.


Generace Z a budoucnost

Ani nebudete vědět jak, a tato skupina se stane nejpočetnější generací spotřebitelů, která bude činit klíčová nákupní rozhodnutí.

Generace Z a jídlo

Abyste mohli oslovit tuto skupinu, je potřebné poznat její zvyky. Zde je seznam toho, co byste o Generaci Z ve spojitosti s jídlem měli vědět:

  • ·        Důkladně si zjišťuje, v jakém podniku se chce stravovat. Ráda si jídlo předem naplánuje.
  • ·        V jídle je odvážná, ráda zkouší jedinečné a inovativní varianty menu.
  • ·        Při stolování nebo objednávání jídla přes internet také vyhledává zdravější a k peněžence šetrnější možnosti.
  • ·        Dává přednost stravování mimo špičku, pokud jim nabídnete nějakou slevu.
  • ·        Pozornost je výrazně nižší. Proto Generaci Z zasáhnou zejména poutavé marketingové kampaně.

Tipy, jak oslovit Generaci Z

  1.   Nabídněte jim technologie: Skupina, která se narodila do doby, kdy jsou chytré mobily naší každodenní součástí. Mobil častokrát nepustí z ruky a dávají přednost intuitivním a rychlým službám, kde je vše co nejpřehlednější a nejsnadněji dostupné. Proto uvítají jednoduchý objednávkový systém, digitální jídelní lístek v podobě QR menu a rádi zaplatí online.

  2. Nabídněte jim flexibilní a individuální služby: dejte jim například volnou ruku při tvorbě vlastního menu dle jejich požadavek. Ocení jedinečnost podniku s neotřelými nápady, například kvalitním merechem. Zjistěte, jak na dechberoucí merch.

  3. Funguje na ně šeptanda – tedy to, že se o vás mluví. A právě to, že jste v trendu může spustit už zmiňovaný dobrý merch. V době sociálních sítí se můžete stát slavnými během dopoledne, a to i váš podnik. Šeptandu může rozjet i krátké video. Například s dobrý dezertem, ale také s živou rybou na talíři:



  4. Slyší na slevy – už víme, že sleva nemusí být sprosté slovo. Právě Generace Z je zvyklá jíst mimo klasické obědové časy. Což je skvělá zpráva pro vás a je na místě této informace využít. Díky slevě nebo tzv. Happy Hour můžete svou obvykle v tomto čase prázdnou restauraci vytížit na maximum.

Tyto 4 kroky vám můžou dopomoct bez velké námahy přitáhnout i mladou generaci, která bude ještě dlouhé roky v produktivním věku.

Připojte se ke stovkám spokojeným klientům

Získejte nejlepší tipy, novinky a lorem i psům do vašich schránek.

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů.