Koloběh života je jasný. Ve vašem okolí mají čím dál silnější hlas tzv. postmileniálové, nástupci mileniálů. Jedná se o takzvanou Generaci Z, která je docela početná – tvoří přibližně 20 % české populace. Čím dřív si ji získáte, tím déle vám zůstane věrná.
Kdo patří do Generace Z
Generaci Z tvoří
lidé, kteří se narodili od poloviny devadesátých let do poloviny roku 2000.
Jedná se většinou o teenagery nebo mladé dospělé. V roku 2019 jejich celosvětový
podíl překonal podíl mileniálů.
Tato generace
nezažila svět bez mobilů či internetu. Jako děti se dívali na Mimoně a
poslouchali Justina Biebera. A tato informace bude pro vás podstatná: jsou
zvyklí jíst dobře a také i zdravě.
Kolik lidí patří do generace Z
Pokud máte pocit, že tito lidé jsou moc mladí a pro váš podnik nezajímaví, tak myslete napřed. Zhruba třetina Generace Z pracuje a utrácí. Každý rok se navíc počet jedinců v produktivním věku z této skupiny postmileniálů zvyšuje.
Generace Z a budoucnost
Ani nebudete vědět jak, a tato skupina se stane nejpočetnější
generací spotřebitelů, která bude činit klíčová nákupní rozhodnutí.
Generace Z a jídlo
Abyste mohli
oslovit tuto skupinu, je potřebné poznat její zvyky. Zde je seznam toho, co
byste o Generaci Z ve spojitosti s jídlem měli vědět:
- ·
Důkladně
si zjišťuje, v jakém podniku se chce stravovat. Ráda si jídlo předem naplánuje.
- ·
V
jídle je odvážná, ráda zkouší jedinečné a inovativní varianty menu.
- ·
Při
stolování nebo objednávání jídla přes internet také vyhledává zdravější a k
peněžence šetrnější možnosti.
- ·
Dává
přednost stravování mimo špičku, pokud jim nabídnete nějakou slevu.
- ·
Pozornost
je výrazně nižší. Proto Generaci Z zasáhnou zejména poutavé marketingové
kampaně.
Tipy, jak oslovit Generaci Z
- Nabídněte jim technologie: Skupina, která se narodila do doby, kdy jsou chytré mobily naší každodenní
součástí. Mobil častokrát nepustí z ruky a dávají přednost intuitivním
a rychlým službám, kde je vše co nejpřehlednější a nejsnadněji dostupné.
Proto uvítají jednoduchý objednávkový systém, digitální jídelní lístek v podobě QR menu a rádi zaplatí online.
- Nabídněte
jim flexibilní a individuální služby: dejte jim například volnou ruku při tvorbě
vlastního menu dle jejich požadavek. Ocení jedinečnost podniku s neotřelými nápady, například kvalitním
merechem. Zjistěte, jak na dechberoucí merch.
- Funguje
na ně šeptanda – tedy to,
že se o vás mluví. A právě to, že jste v trendu může spustit už zmiňovaný
dobrý merch. V době sociálních sítí se můžete stát slavnými během
dopoledne, a to i váš podnik. Šeptandu může rozjet i krátké video. Například s dobrý dezertem, ale
také s živou rybou na talíři:
- Slyší na slevy – už víme, že sleva nemusí být sprosté slovo. Právě Generace Z je zvyklá jíst mimo klasické obědové časy. Což je skvělá zpráva pro vás a je na místě této informace využít. Díky slevě nebo tzv. Happy Hour můžete svou obvykle v tomto čase prázdnou restauraci vytížit na maximum.
Tyto 4 kroky vám
můžou dopomoct bez velké námahy přitáhnout i mladou generaci, která bude ještě
dlouhé roky v produktivním věku.