Restaurační trendy pro rok 2024: Základ je mít chytré gastro
Rok 2024 byl rokem, kdy se do světa masově rozšířila umělá inteligence. Technologie jsou zkrátka napřed a stále více se dostávají i do našich životů. Tudíž ovlivňují spotřebitelské chování napříč odvětvími. V roce 2024 tak hrají technologie v restauračních trendech prim.
Současný zákazník nadále cíli na zážitky a kvalitu. Alespoň to říkají poznatky The Food Institute, podle nějž jsou spotřebitelé nadále citliví na cenu a zkoumají více možnosti, které jim dávají největší smysl.
Je také patrný posun směrem k rychlému stravování – možnost jednoduchého objednání si jídla přes mobil, doručení a vyzvednutí – tuto kvalitní službu dokáže zákazníci ocenit v podobě dalších a dalších objednávek. Trend není jen pandemickou anomálií, ale trvalou změnou spotřebitelského chování.
Restaurační trendy pro rok 2024 jsou technologické inovace
Můžeme jich zmínit hned několik:
1. Automatizace – ušetří náklady na pracovní sílu a sjednotí pracovní postupy. Pro majitele restaurací to znamená zvážit investice do technologií, které mohou zefektivnit provoz a zlepšit zákaznickou zkušenost.
2. Příjemná uživatelská zkušenost – jelikož si lidé častokrát objednají jídlo online, myslete na dobrý objednávkový systém. Základem toho, aby si zákazník objednal je jednoduché a intuitivní ovládání. Máme pro vás tipy, jak mít vytuněný online košík.
3. Promyšlená práce se zákazníkem – gastro je řehole. Někdy si nemáte čas ani sednout než vymýšlet newslettery, pamatovat si jména zákazníků a jejich preference. V tomto vám pomůže Gastrobot, ten při objednávání jídla zákazníka identifikuje a dokáže mu na míru (např. podle jeho předchozích objednávek či chuťových preferencí) nabídnout produkty přímo pro něj. Objednávky se díky této funkci zvyšují až o 10 %.
4. Základem je být vidět – pokud o vás neví Google, tak jako byste ani nebyli. Zkuste to s našim návod na lepší vyhledávání.
Kromě vylepšování technické stránky se v novém roce bude hodně skloňovat i virtuální realita. Některé značky tam už jsou, zjistěte, jak se dostat do Metaverse.