Zavoláme vám!

Zavoláme vám zpět a rádi se s vámi pobavíme o možnostech Adaptee Gastro.

17. 02. 2023 • Ze světa gastra

Metaverse a restaurace: Nový marketingový kanál pro budování značky

Virtuální místo, kde chtějí být snad všechny velké značky. Do Metaversu vstupují také první restaurace. Víme proč a co tím sledují. Máme pro vás tipy, jak pomocí aplikací využít virtuální realitu ve svém podniku.

Co je to Metaverse

Metaverse je virtuální rozšířená realita. Vstupujete do ní nasazením VR brýlí a internetu (připojit se lze i z mobilu). Pomocí svého avatara pak v metaverse žijete svůj virtuální život. Zní to jako další lepší počítačová hra, v metaverse se však vytváří interaktivní digitální svět s reálnými značkami, obchody, zážitky a jeho hodnota neustále stoupá.


Už dnes tam můžeme najít různé giganty jako mezinárodní banky, poradenské společnosti, ale také velké fotbalové týmy a známe módní značky. Například Gucci v metaversu prodává balíčky 25 párů digitálních tenisek za pouhých 9 dolarů (cca 200 CZK).


Co s tím mají společného restaurace?

20 %
z 2 500 respondentů metaverse zná

34 %
mileniálů už v metaverse bylo

38 %
těch, kteří už do digitální oblasti vstoupili, by bylo ochotno v tomto prostředí nakupovat v restauracích.

Zdroj: Průzkum společností Paytronix a PYMNTS, který se zaměřilna technologickou integraci v restauračním průmyslu


První restaurace v Metaverse

A ony tam ty restaurace už jsou. Chipotle byla jednou z prvních sítí rychlého občerstvení, která si metaverse vyzkoušela. V roce 2021 tento mexický řetězec navázal spolupráci se společností Roblox a digitalizoval jejich slavnou halloweenskou reklamu.



Návštěvníci tak v metaverse oblékali své avatary do halloweenských kostýmů Chipotle, hráli minihry a získávali kódy na burritos zdarma, které pak uplatnili v našem světě. Kampaň byla extrémně úspěšná. Virtuální restauraci navštívili přes 8 milionů zákazníků, digitální tržby z této akce se zapsaly jako rekordní.


McDonald's se v metaverse objevil při příležitosti čínského lunárního nového roku. Fastfoodový gigant také podal žádosti o ochrannou známku, což znamená, že už možná brzy otevře virtuální restauraci, která bude prodávat virtuální i skutečné zboží s rozvozem domů.


Další, kdo experimentuje s metaverse, je restaurační řetězec Wendy's. Podívejte se, jak vypadal jejich Wendysverse:


Návštěvníci sbírali propagační kódy plněním různých úkolů a ty si pak uplatnili ve skutečné pobočce Wendy's.


Jak svou restauraci do metaverse dostat

Pokud hledáte odpověď na otázku "jak dostat svůj podnik do metaverse", první, co musíte udělat je najít si tu správnou platformu a vytvořit si v ní svůj metasvět.


Mezi nejoblíbenější platformy patří už zmiňovaný Roblox, který má v současné době více než 49 milionů aktivních uživatelů. Nejznámějším moderním metasvětem je Decentraland, kde užívatelé nakupují, hrají hry a prostě žijí svůj metaživot.


Jak lze virtuální realitu využít v restauracích pomocí aplikací


V metaversu nemusíte mít hned celou restauraci. Postačí vám pohrát si virtuální realitou pomocí už existujících aplikací:

       Interaktivní menu v rozšířené realitě: jednoduchá cesta, jak představit své menu. V rozšířené realitě lze jídelní lístek snadno přeložit do libovolného jazyka. Jídla v jídelním lístku si zákazník prohlédne ve 3D a ze všech úhlů. Postačí naskenovat QR kód a je to.
Společnosti, které už aplikaci pro virtuální menu nabízejí, je několik.
Počítejte s investicí kolem 2 000 dolarů (cca 45 000 CZK). Ceny se můžou u různých poskytovatelů lišit.

 

       Virtuální asistent: Před zákazníkem ožije trojrozměrný model číšníka, šéfkuchaře nebo maskota restaurace, který jim představí jídla z jídelního lístku a pomůže s výběrem.

 

       Degustace s virtuální realitou: Jeden z nejdéle provozovaných zážitků najdete na španělské Ibize. Projekt Sublimotion funguje od roku 2014, a kombinuje skvělé jídlo o 12 chodech s uměním, hudbou a virtuální realitou.

 

Za nápadem stojí šéfkuchař Paco Roncero, držitel dvojnásobné michelinské hvězdy. 3hodinová večeře není levná. S cenou 1 650 € na osobu se jedná o jeden z nejdražších gastronomických zážitků na světě.


 

Připojte se ke stovkám spokojeným klientům

Získejte nejlepší tipy, novinky a lorem i psům do vašich schránek.

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů.