Zavoláme vám!

Zavoláme vám zpět a rádi se s vámi pobavíme o možnostech Adaptee Gastro.

12. 03. 2024

4 kroky, jak prodávat kávu online

Lidé milují kávu. Tato komodita je, hned po ropě, od roku 2022 druhým nejvíce dováženým zbožím na světě. Poptávka po kávě tady je a bude, a to i v online světě. Byla by škoda tuto příležitost nevyužít. Sepsali jsme pro vás tipy, jak prodávat kávu online.

Proč prodávat kávu online

Mít e-shop kávy není tak špatná myšlenka, zejména pokud se zrodí v hlavě majitele kavárny, který už má stabilní klientelu a lidé jeho kávu milují. Díky této výhodě bude mít váš e-shop velký náskok před konkurencí, a to hned z několika důvodů, protože zákazníci kavárny:

  • znají značku,
  • milují produkty kavárny
  • chtěli by je mít i doma.

Pokud stále přemýšlíte, jestli je to dobrý nápad, tak vám nabízíme takovou třešničku na dortu: Online prodej kávy v tomto desetiletí prudce vzrostl a podle odhadů poroste o 12 % ročně.

4 kroky, jak prodávat kávu online

1. Rozhodněte se, co chcete prodávat

Nabídka v kavárně a na e-shopu se může lišit. Hlavním produktem bude pravděpodobně samotná káva.

Kromě kávy se na e-shopu mohou objevit:

  • Dortíky a sendviče z kavárny – vše, co milují vaši zákazníci.
  • Příslušenství ke kávě – doma si mnoho lidí připravuje z výběrové kávy například filtr.
  • Kávové kurzy – a kdo by nechtěl vědět, jak na skvělou domácí filtrovanou kávu.
  • Kávové předplatné – aby objednávat nemuseli pokaždé sami.
  • Další nápoje – přidejte i další produkty z nabídky v kavárně.
  • Kávový merch – mohou to být nejenom vtipná trika, ale také například svíčky s vůni kávy. Zjistěte jak na merch.

2. Přijďte na to, komu chcete prodávat

Když si kávu pražíte sami, pravděpodobně bude dobré popřemýšlet nad tím, jak ji dostat i do dalších kaváren.

Vašimi klienty tak budou nejenom vaši běžní zákazníci, ale také třeba majitelé kaváren, pro kterých se sami stanete dodavatelem. Případně budete kávu nabízet i do firem. Začněte však postupně a uvidíte, jak vám to půjde.

3. Zjistěte, jak chcete prodávat

Je mnoho e-shopových řešení. Zaměřte se na takové, které splňuje všechny vaše požadavky.

Pokud má sloužit váš web i jako online objednávkový systém pro vaši kavárnu zvažte, jestli je pro vás běžné e-shopové řešení to správné. Podívejte se na rozdíl mezi e-shopem a online objednávkovým systémem.

4. Vybudujte si brand

Pod jedním nadpisem se vlastně skrývá celá učebnice marketingu. Tyto texty by vás mohly nakopnout:

Jak na brand
Jak se zviditelnit online
Jak na sociální sítě
Patero skvělého webu
Jak na optimalizaci webu

Držíme palce!

Připojte se ke stovkám spokojeným klientům

Získejte nejlepší tipy, novinky a lorem i psům do vašich schránek.

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů.