Zavoláme vám!

Zavoláme vám zpět a rádi se s vámi pobavíme o možnostech Adaptee Gastro.

21. 08. 2023 • Ze světa gastra

3 vědecky prokázané způsoby, jak na větší dýško

Čím větší spropitné, tím lépe pro vás. Zkuste osvědčené triky, které vám vaši odměnu zvýší až zázračně rychle. Věděli jste, že pouhé zopakování objednávky zvyšuje vaši šanci na lepší dýško?

Průměrné spropitné pro Českou republiku činí něco málo přes 22 Kč, vyplývá to z dat společnosti Qerko. Nejštědřejší jsou zákazníci ve Středočeském, Pardubickém a Plzeňském kraji, kde nechávají dýško v průměrné výši 27 Kč.

Osvědčených 10 % z útraty se tak u nás spíše nekoná. Naše tipy by vám ale mohly pomoct k lepšímu dýšku.

1. Připomeňte, že dýška se dávají i přes kartu

Jedním z argumentů, proč některé podniky karty neberou, jsou právě malá dýška. To je ale omyl! Je všeobecně známo, že karty zvyšují ochotu zákazníků utrácet peníze. V zahraničí mají také při platbě kartou zákazníci tendenci dávat větší spropitné.

I právě proto by podniky, které karty berou, měly přes terminál také dýška přijímat. Zákazníci, kteří právě po ruce nemají drobné (a oni je často nemají), tak jednoduše nahlásí obsluze pouze vyšší částku.

A nezapomeňte svým zákazníkům říct, že dýška přijímáte i kartou.


2. Zopakování objednávky zvyšuje výši spropitného

V restauraci v Nizozemsku, kde není spropitné běžnou záležitostí, se ukázalo, že rekapitulace objednávky zvyšuje výši dýška.

Když servírka dala najevo, že objednávce rozumí, a řekla něco jako „Už jdu!", dostala spropitné v 52 % případů, ale když objednávku zopakovala, 78 % zákazníků jí dalo spropitné a průměrná výše spropitného se zdvojnásobila.

3. Ukažte, že i vy jste člověk

Mnohokrát zákazníci obsluhu ani nevnímají, berou ji tak nějak automaticky. Jakékoliv vybočení z běžné rutiny objednávka-obsluha-placení je příjemným osvěžením, které zákazníka vytrhne z rutiny.

Obyčejné „Děkuji,“ které napíšete na paragon, zvýší výšku spropitného o 2 %. Případně zkuste zákazníkům říct, na co dýško použijete.


Připojte se ke stovkám spokojeným klientům

Získejte nejlepší tipy, novinky a lorem i psům do vašich schránek.

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů.