Stejně jako o tržby byste se měli zajímat o vaše zaměstnance. Angažovaný personál je totiž klíčový pro hladký provoz, spokojené zákazníky, a tedy i vyšší zisky. Přinášíme 5 tipů, jak je vtáhnout do dění v podniku.
1. Dejte lidem prostor pro rozvoj
Vaši zaměstnanci potřebují vědět, že vám na jejich růstu záleží. Každá jejich nová dovednost a zkušenost znamená lepší servis pro hosty. A ti generují tržby.Nabídněte jim kurzy z oblasti gastronomie, přivítejte také jejich nápady a dejte jim najevo, že díky vzdělávání investují do své budoucnosti v restauraci. Taky je dobré vytvořit jim jakýsi plán růstu. Budou mít před sebou cíl a přesně vědět, co je po skončení několika kurzů čeká. Třeba zvýšení platu, nová pozice, jeden den volna navíc. Benefity jsou na vás.
A klidně, ať se vzdělávají i mimo svůj obor. Dnes, v době sociální sítí se vždy hodí nadšený digitální specialista či marketér. Podporujte je v jejich růstu. Přečtěte si zatím, než ve svém týmu najdete profíka na e-commerce, jak na čtivé newslettery.
2. Pracujte s bonusy
Neberte mimořádné výkony jako samozřejmost. Pokud si někdo bere už potřetí víkendovou službu, protože Honza opět nemůže, dejte mu vědět, že o jeho ochotě víte.
Nabízejte také bonusy za tržby, to se pak o ty víkendy možná i poperou. A nejsou to jenom tržby, které můžete sledovat. Například taková rychlost obsluhy. Zkuste si zjistit průměrný čas obsluhy a v daný den vytvořit soutěž o nejrychlejší obsluhu u první objednávky u 4členného stolu. Hry baví každého a práce hned nabere na grádech.
3. Nezapomínejte na výročí a milníky
Zaměstnanec sice rád slyší pochvaly od svých kolegů a šéfa, ale ještě víc prahne po uznání od hostů. Například jenom pomocí jednoduché placky na jejich uniformě oznámíte světu, že jsou v restauraci 100. den, anebo že servírují svou 1000. pizzu. Určitě si toho všimnou i klienti. A dýška budou hned vyšší.
4. Ptejte se po zpětné vazbě
Zkuste si jednou do měsíce naplánovat poradu s každým jedním zaměstnancem a ptejte se ho, jak se cítí a co by chtěl a co se mu nelíbí.
Na schůzkách se ptejte na jejich názory, například na chystané změny v menu. Zjišťujte, jestli mají nějaké nápady a zkrátka si s nimi promluvte jako člověk s člověkem. Zaměstnanci pomáhají udržet vaši restauraci v chodu, takže je do něj zapojte. Zpětnou vazbu si nejen poslechněte, ale využívejte ji ke zlepšení vašeho provozu. Tipy, pro lepší provoz přinášíme i my. Například jsme psali, jak v době inflace šetřit náklady v restauraci.
5. Spojte tým co nejvíce
Spolehlivý způsob, jak udržet své zaměstnance angažované, je vytvořit silnější pouta napříč týmem. Studie společnosti Officevibe zjistila, že 70 % zaměstnanců tvrdí, že mít přátele v práci je nejdůležitějším prvkem šťastného pracovního života.
Vede to také k řadě dalších výhod: otevřená komunikace a spolupráce, sdílení nápadů a zpětné vazby, mentorování mladšího kolegu, vyšší zapojení a produktivita zaměstnanců a další.
Blíží se mistrovství světa v hokeji, připravte se na obou frontách. Zkuste si v týmu udělat tipovačku na vítěze a nezapomeňte se na větší zájem zákazníků. V době hokejových zápasů se totiž online objednávání jídla zvyšuje o 58 %. Máme tipy, jak v restauraci pracovat s MS v hokeji.