Představte si situaci: jste v práci a máte napilno. Na druhou stranu ale už začínáte pociťovat hlad. Během poslední schůzky před obědem začnete kontrolovat své e-maily a co to nevidíte? Newsletter od oblíbené žebírkárny, která právě teď nabízí slevu 15 % na jídlo s sebou. Přesně to, co jste potřebovali – restauraci, kterou znáte, dobré jídlo, které vám přivezou, a ještě k tomu slevu.
Perfektní načasování a silná motivace jsou dvě věci, díky kterým tento newsletter funguje.
3 kroky
k perfektnímu newsletteru
Zkuste návod od Adaptee
Gastro na perfektní newsletter. Abyste si newslettery nepsali jenom pro sebe, je
nutné se nejprve zamyslet nad konkrétními kroky.
Plánujte
Pro napsání čtivého a
užitečného newsletteru, si zodpovězte tyto otázky:
Kdo je vaše publikum?
Co chcete newsletterem říct?
Jak často jej chcete vytvářet?
Jakmile budete vědět
odpovědi, pomalu se vám v hlavě začne utvářet obraz, jak by měl váš
newsletter vypadat a kam by měl směrovat.
Co má šablona newsletteru mít
Vaše newslettery by měly
mít taky jednu šablonu. Díky ní příjemce bude hned vědět, že je to newsletter
od vás.
Nezapomeňte na to, že
taková šablona musí:
- - Mít logo vašeho podniku
- - Být optimalizovaná pro mobil
- - Mít ideálně 3 obsahové bloky a rychlé kontakty na vás
- - Být jednoduchá
- Co psát v newsletteru: Obsah je král
- - Příběhy zaměstnanců nebo zákazníků: například o
tom, co mají rádi na práci v restauraci, odkud pocházejí. Můžete také oslovit
některého ze svých stálých zákazníků a požádat ho o sdílení příběhu.
- -
Ohlasy: Využijte online recenze, komentáře a
zpětnou vazbu na vašich sociálních kanálech.
- -
Recepty a školy vaření: Víte, že je
vaše česnečka best seller? Nechte kuchaře sepsat recept a podělte se s ním
s čtenáři. Nebo ještě lépe, zorganizujte kurz vaření česnečky se svým
šéfkuchařem.
- -
Speciální akce a nabídky: Pokud pořádáte
akci v restauraci a máte speciální nabídky, tak o tom pište!
- -
Aktualizace sociálních sítí: Ukažte, jak
lidé komunikují s vaší restaurací na sociálních médiích. Pomocí kreativních
sociálních kampaní a soutěží můžete lidi povzbudit, aby sdíleli více.
Ano je to tak. Obsahu věnujte proto maximální pozornost. Co do newsletteru
vlastně dávat? Zde je pár tipů:
Nezapomínejte na Call to Action (tzv. CTA) – proklik na vaši restauraci, na e-shop. Zkrátka zjednodušte čtenářům cestu k nákupu u vás.
5 tipů, které zvýší pravděpodobnost otevření newsletteru
A na závěr. Aby váš vyšperkovaný obsah nezapadl:
- Nabídku či promo akci uveďte hned v předmětu e-mailu – nic nenaláká lépe, než akce či speciální nabídka. Byla by škoda o ní mluvit až v newsletteru. Zmiňte ji hned v předmětu e-mailu
- V předmětu uveďte, kdo newsletter píše – pokud máte číšníka Honzu, který je velice oblíbený, pracujte s tím. Například: Honza z Vepřové klobásy nabízí 15% slevu.
- Pro vyšší míru prokliku oslovte v newsletteru příjemce jeho křestním jménem – když už píše Honza, tak ten by určitě věděl, komu píše. Takže newslettery personalizujte.
- Neposílejte několik e-mailů za sebou – tři e-maily za sebou od toho samého odesílatele? To neotevře ani babička, které jste poslali fotky vnoučat.
- Soboty a neděle mají nejvyšší míru prokliku ze všech dnů v týdnu – protože lidé chtějí jíst, mají čas a nejsou zároveň zahlceni prací. Zkuste je v sobotu nalákat i na akci přes týden.