Zavoláme vám!

Zavoláme vám zpět a rádi se s vámi pobavíme o možnostech Adaptee Gastro.

12. 01. 2023 • Ze světa gastra

Trendy pro restaurace v roce 2023

Pandemie, válka, inflace. Člověk se už i bojí přemýšlet, co ho v roce 2023 čeká. Letos to snad nebude tak dramatické. Čeho se bát rozhodně nemusíte, jsou restaurační trendy. Naopak, naskočte na ně a vezte se na vlně dobrého roku 2023.

1. restaurační trend roku 2023: Ještě menší menu

V době rostoucích cen se dobře poskládané menu stává základním pilířem vašeho podnikání. Stále platí heslo: míň je víc. Při kolísajících nákladech za suroviny s námi budete určitě souhlasit.

Menu roku 2023 si vyžaduje kompletní strategickou revizi:

       vyřaďte položky, které jsou nejméně ziskové

       vyřaďte i položky menu, které jsou u strávníků sice oblíbené, ale jsou složité na nákup surovin či přípravu

Inspirovat se můžete Menu Engineeringem.

2. restaurační trend roku 2023: Ceny mají být dynamické

Ceny budete u jídelního lístku muset zvyšovat i v roce 2023. Abyste ochránili marže, měla by výsledná cena pokrmu odrážet nejen zvýšené náklady na potraviny, ale také pracovní sílu a energie. Tyto položky se však mění, přizpůsobujte jim i výslednou cenu za pokrm.

Dynamická tvorba cen menu vám může pomoct maximalizovat zisk. Hrát si s cenou můžete i v době špičky, a naopak posílit prodeje v slabších momentech dne pomocí Happy Hour. Náš objednávkový systém Adaptee Gastro to umí.

3. restaurační trend roku 2023: Rozvozy jsou důležité

Za poslední deset let vzrostlo celosvětově vyhledávání fráze "aplikace pro rozvoz jídla“ o 4 400 %. Kvůli pandemii trh s online dodávkami jídla v roce 2020 vzrostl odhadem o 27 %. Tržby společností zabývajících se rozvozem jídla činily na konci roku 2021 151,5 miliardy dolarů. Celkově se očekává, že do konce roku 2023 vzrostou tržby v oblasti doručování jídla na 174,3 miliardy dolarů.

Věděli jste, že?

 

Jenom v USA vynesly v roce 2020 online aplikace pro rozvoz jídla dohromady 26,5 miliardy dolarů. To je 3krát více příjmů, než kolik vygenerovaly pouhých pět let předtím.

 

Pokud své jídlo nenabízíte online, přicházíte o značnou část trhu, tudíž i o navýšení tržeb.

4. restaurační trend roku 2023: Zdravé jídlo ze známých zdrojů

Dnešní spotřebitelé se stále více zajímají o výživové hodnoty svých potravin a o to, odkud pocházejí. Spotřebitelé napříč generacemi v podstatě nyní ještě více dbají na to, aby jedli zdravěji a pokud možno z místních zdrojů. V restauraci se chtějí najíst dobře a zároveň vyváženě.

Mladou generaci Z můžete oslovit například zodpovědným přístupem k výběru surovin. Například MAX Burgers, populární švédský řetězec, nabízí hamburgery s pozitivním vlivem na klima.

5. restaurační trend roku 2023: Rostlinná nabídka

Nadále pokračuje trend rostlinné stravy. V roce 2022 nové vegetariánské položky na menu uvedlo například:

       KFC – nekuřecí nugetky Veggets

       McDonald – bezmasý hamburger McPlant

       Burger King – Rebel Whopper z rostlinného „masa“


A dodatečný, 6. bod, by mohlo být sledování našeho Adaptee Gastro blogu. I letos vám zde budeme přinášet ty nejnovější tipy pro vaše podnikání.

 

Připojte se ke stovkám spokojeným klientům

Získejte nejlepší tipy, novinky a lorem i psům do vašich schránek.

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů.