1. restaurační trend roku 2023: Ještě menší menu
V době rostoucích cen se dobře poskládané menu
stává základním pilířem vašeho podnikání. Stále
platí heslo: míň je víc. Při kolísajících nákladech za suroviny s námi
budete určitě souhlasit.
Menu roku 2023 si vyžaduje kompletní
strategickou revizi:
●
vyřaďte
položky, které jsou nejméně ziskové
●
vyřaďte i
položky menu, které jsou u strávníků sice oblíbené, ale jsou složité na nákup
surovin či přípravu
Inspirovat se můžete Menu Engineeringem.
2. restaurační trend roku 2023: Ceny mají být dynamické
Ceny budete u jídelního lístku muset zvyšovat
i v roce 2023. Abyste ochránili marže, měla by výsledná cena pokrmu odrážet nejen
zvýšené náklady na potraviny, ale také pracovní sílu a energie. Tyto položky se
však mění, přizpůsobujte jim i výslednou cenu za pokrm.
Dynamická tvorba cen menu vám může pomoct
maximalizovat zisk. Hrát si s cenou můžete i v době špičky, a naopak
posílit prodeje v slabších momentech dne pomocí Happy Hour. Náš
objednávkový systém Adaptee Gastro to umí.
3. restaurační trend roku 2023: Rozvozy jsou důležité
Za poslední deset let vzrostlo celosvětově
vyhledávání fráze "aplikace pro rozvoz jídla“ o 4 400 %. Kvůli pandemii
trh s online dodávkami jídla v roce 2020 vzrostl odhadem o 27 %. Tržby
společností zabývajících se rozvozem jídla činily na konci roku 2021 151,5
miliardy dolarů. Celkově se očekává, že do konce roku 2023 vzrostou tržby v
oblasti doručování jídla na 174,3 miliardy dolarů.
Věděli
jste, že?
Jenom v USA vynesly v roce 2020
online aplikace pro rozvoz jídla dohromady 26,5 miliardy dolarů. To je 3krát
více příjmů, než kolik vygenerovaly pouhých pět let předtím.
Pokud
své jídlo nenabízíte online, přicházíte o značnou část trhu, tudíž i o navýšení
tržeb.
4. restaurační trend roku 2023: Zdravé jídlo ze známých zdrojů
Dnešní spotřebitelé se stále více zajímají o
výživové hodnoty svých potravin a o to, odkud pocházejí. Spotřebitelé napříč generacemi v podstatě nyní ještě více dbají na
to, aby jedli zdravěji a pokud možno z místních zdrojů. V restauraci
se chtějí najíst dobře a zároveň vyváženě.
Mladou generaci Z můžete oslovit
například zodpovědným přístupem k výběru surovin. Například MAX Burgers, populární švédský řetězec, nabízí hamburgery
s pozitivním vlivem na klima.
5. restaurační trend roku 2023: Rostlinná nabídka
Nadále pokračuje trend rostlinné stravy. V
roce 2022 nové vegetariánské položky na menu uvedlo například:
●
KFC – nekuřecí
nugetky Veggets
●
McDonald –
bezmasý hamburger McPlant
● Burger King – Rebel Whopper z rostlinného „masa“
A
dodatečný, 6. bod, by mohlo být sledování našeho Adaptee Gastro blogu. I letos
vám zde budeme přinášet ty nejnovější tipy pro vaše podnikání.