Aby mohla být restaurace dobrou, musí v ní pracovat správní lidé, na které se můžete spolehnout. Nespokojený zaměstnanec však nikdy nebude pracovat pro vaše blaho. Pomocí propracované firemní kultury to však zvládnete a váš podnik se promění z průměrného na jeden z těch lepších.
Co je firemní kultura
Ve zkratce, firemní kultura jsou společné názory, postoje a firemní hodnoty, které definují pracovní prostředí restaurace. Zahrnuje vše od tónu, který udává vedení, přes způsob, jakým spolu zaměstnanci restaurace komunikují, až po způsob, jakým se chovají k zákazníkům.
Díky firemní kultuře váš podnik vynikne – vytváří totiž v týmu pocit společenství, kamarádství a hrdosti. Zároveň tak přispívá ke spokojenosti zaměstnanců, snižuje fluktuaci a v konečném důsledku vede k obchodnímu úspěchu.
Dobrá firemní kultura zlepšuje:
· spokojenost zaměstnanců,
· produktivitu,
· vztah k zákazníkům,
· reputaci,
· komunikaci,
· loajalitu,
· ochotu přicházet s nápady.
Jak na dobrou firemní kulturu pro váš top tým
Začněte s tím, že si stanovíte jasnou vizi (směr a cíl) a sdílené hodnoty (posilují jednotu). Jenom tak budete všichni pracovat na společném cíli a chápat svou roli, díky které bude restaurace opět o cosi lepší.
Komunikujte otevřeně a jasně – ale bez urážek! Nezapomínejte i na pochvaly. Pokud se zaměstnanci cítí být oceněni a vyslyšeni, je pravděpodobnější, že budou odvádět svou práci dobře a poctivě.
Podporujte tým jako celek. Pocit jednoty a spolupráce vede k lepším pracovním vztahům, vyšší efektivitě a lepším službám. Dejte svému týmu prostor pro sdílení nápadu, nechte je pracovat na nich společně.
Investujte do rozvoje svých lidí. Nenechte je usnout na vavřínech – dopřejte jim baristický kurz, workshop grilování a nechte je to, co se naučili aplikovat i do praxe u vás v podniku.
Lidi spravedlivě odměňujte. Nešiďte je na penězích, takto si stabilní tým nikdy nevybudujete.
A nemyslete si, že firemní kultura je tady spíše pro korporáty. Prostředí a vhodné chování dělá fakt hodně. Jenom obyčejné děkuji dokáže zvýšit výšku spropitného o 2 %! Zkuste i naše tipy pro upselling v praxi.