1. Obliba veganského jídla stále roste
Poptávka po
veganských potravinách v posledním desetiletí stále výrazně roste. Trh s veganskými potravinami má hodnotu více než
16 miliard dolarů (342
miliard Kč) a očekává se, že do roku 2025 dosáhne 22 miliard dolarů (471
miliard Kč).
Něco z toho koláče si rozhodně ukousnou i restaurace. Rovnice je jednoduchá, čím vyšší poptávka, tím více restaurací i s veganským jídlem. Nenechte si ujít tento vlak.
2. Veganské menu přináší vyšší tržby
Ano je to tak. Na
jedné straně má rostlinná strava kolísající vstupní náklady (v závislosti
na sezoně) a veganů je stále méně než všežravců, na straně druhé, veganská
jídla vydělávají.
Mohli by vás o
tom přesvědčit například filipínská restaurace Nick's Kitchen v
kalifornském Daly City, která se stala zcela veganskou a po sedmi měsících,
zaznamenala 1000% nárůst hrubých tržeb oproti 433% nárůstu nákladů na potraviny.
3. Veganské menu zvyšuje počet skupinových rezervací
Jakmile dáte na
nabídku i veganská jídla, zvýšíte možnosti pro skupiny přátel. Stále častěji se
v nich vyskytuje alespoň jeden vegan, který má u výběru rozhodující slovo.
I to jedno
jediné veganské jídlo může přilákat jednoho vegana s partou všežravých
kamarádů. Takže vlastně
získáte vícero konzumentů.
Jak zavést veganská jídla do menu
Nejdůležitější je
si uvědomit, že veganství je životní styl. Vaši zákazníci tak ve vás budou
vidět přidanou hodnotu. Při zavádění veganských jídel však myslete i na tyto
body:
- ·
Buďte
realističtí ohledně vyšších nákladů na potraviny, protože ekologické a
rostlinné suroviny nejsou levné. Počítejte také s častým kolísáním cen. K
pokrytí těchto nákladů zachovejte vyšší ziskové marže.
- ·
Mějte
v týmu zaměstnance, který má zkušenosti s přípravou veganských jídel.
- ·
Nezapomeňte
novou položku na menu promovat. Zkuste to s našimi tipy na lepší uspelling.