Možná jste se už s pojmem copywriter setkali. Je to vlastně tvůrce reklamních a marketingových textů a termín se skládá ze dvou slov copy (ve významu marketingového sdělení) a writer (textař). Copywriter se živí psaním na zakázku a mnohokrát se specializuje právě na jeden obor.
Kde všude můžete copywritera využít
Možná máte pocit, že
kopíka nepotřebujete, vždyť píšete leda tak menu. Opravdu? Copywriteři nepíšou
jenom blogy, připravují také:
·
texty
na sociální sítě,
·
vytvářejí
newslettery,
·
textují
celé weby,
·
inzeráty,
·
zkrátka
všechno, kde jsou písmenka.
Díky jejich
kumštu (a s přispěním dobrého SEO) se vaše weby dokážou zobrazit na
předních příčkách ve vyhledávaní, vaše newslettery nezůstávají neotevřené a
nabídka dává smysl. Ostatně o významu dobrého copywritera vás přesvědčí i tyto 4
důvody.
1. Dobrý obsah prodává
Výzkumná společnost Conductor zveřejnila studii, kde se zabývala dopadem vzdělávacího obsahu na chování zákazníků. Zde jsou výsledky:
+ 131 %
se zvýšila pravděpodobnost
nákupu u této značky, poté, co si účastníci studie přečetli obsah navíc.
78 %
respondentů díky dobrému
obsahu považovalo značku za „užitečnou“, zatímco 64 % považovalo značku za
„důvěryhodnou“.
Zkrátka, ze
studie vyplývá to, co kdysi dávno řekl ve své eseji i Bill Gates. Obsah je
král. A tím obsahem může být vaše menu, recenze i s odpověďmi na webu,
krásný profil na sociálních sítích, anebo povedené newslettery či blog. Máme
také další tipy, jak se zviditelnit online.
2. Dobrý copywriter dokáže psát poutavě
A to o čemkoliv.
Ono máme na to v češtině krásné rčení s bičem, tady ale nejde o to
okázale psát květnaté věty. Copywriter se dokáže podívat na váš byznys a
najít v něm to poutavé. To, co by mohlo zákazníky zaujmout.
Zvládne připravit
publikační plán na různé platformy a dokáže se také podívat na váš web a
proměnit ho v užitečnou stránku, která zákazníky zaujme.
3. Copywriter šetří váš čas
To, s čím
byste se trápili i dva dny, napíše copywriter za půl dne. Text je jeho
živobytí a pravděpodobnost, že toho za měsíc napsal více než vy za celý váš
život je vysoká.
Vy se zatím se svými zaměstnanci můžete věnovat činnostem, které vám jdou a dále rozvíjet svůj byznys.
4. Copywriter šetří peníze
Kvalitní
copywriter nemá nízkou hodinovku. Takže se vám zprvu může zdát, že tady místo
pro šetření není. Ale…
Najmout si někoho, aby práci provedl dobře a kvalitně, je nákladově efektivnější než se snažit napsat si to sám a skončit s podprůměrným výsledkem.
Čas jsou peníze. Čas strávený psaním špatného
obsahu je promarněný čas.