Zavoláme vám!

Zavoláme vám zpět a rádi se s vámi pobavíme o možnostech Adaptee Gastro

Trendy roku 2021: Přizpůsobit se a nezešílet

Kam se bude ubírat pohostinství v roku 2021 poznačené těžkým rokem 2020? Dvě věci rozhodně nebudete moct ovlivnit – epidemiologickou situaci a s ní spojené chování spotřebitelů.

Ale!  Můžete být připraveni a počítat s několika variantami:

  1. Česká republika bude po celý rok 2021 ve stupni PES 3 a níže

Tato možnost je ta, kterou bychom si přáli, ale ruku na srdce. Je velice nepravděpodobná.
 

  1. Nějakou dobu bude pohostinství fungovat na klíč

Co to pro vás znamená? Pevné nervy! A taky, že musíte dobře pracovat se skladovým hospodářstvím a připravit se dokonale na přepínání běžného a okénkovo-rozvozového provozu.
Jak na to? Podívejte se společně s námi na trendy roku 2021. Ať už to bude tak jako onak, vězte, že lidé jsou už unavení z vaření doma, chtějí zkoušet nové věci a jsou od přírody společenští. Do restaurace chodí, protože si chtějí dopřát jídlo, které si doma nedovedou připravit, protože chtějí změnu a kvalitu.
Pojďme už ale na ty trendy:

FLEXIBILITA

Přizpůsobte si svou nabídku tak, aby byla co nejjednodušší pro rozvoz, pro balení, pro okénka a i pro váš sklad. Objednávejte raději častěji a v menších množstvích.
O tom, jak přizpůsobit nabídku pro rozvoz, vám popíšeme již brzy v dalším článku. Zkuste ale přidat taky něco navíc.
Některé podniky nabízejí večeři k uvaření s sebou – zkrátka omáčku v pytlíku, kterou si zákazník už jenom ohřeje, čerstvé těstoviny, které si k tomu uvaří. A funguje to, kvalitní polotovary tolik cestou netrpí.
Vy ale můžete jít dál. Například nabízet těsto na cookie – rodičové v čase lockdownu po něm s radostí sáhnou, aby děti alespoň na chvíli zaměstnali.
Naučte své hosty, že máte online objednávkový systém a mluvte o tom s nimi i v časech PES 3. stupeň a níž. Ať si pak v časech PES 4. stupeň a výš vzpomenou právě na vás.
 

BEZKONTAKTNÍ OBJEDNÁVÁNÍ A PLATBY

Zadání objednávky prostřednictvím mobilní aplikace či webu nebo placení mávnutím mobilního telefonu nebo kartou přes platební zařízení jsou vidět čím dál častěji.
U mnoha restaurací byl přechod do digitální sféry pomalý a náhodný, až přišel Covid-19. I když pandemie jednou skončí a opatření se postupně uvolní, bezkontaktní objednávání a platby tu zůstanou. Spotřebitelé si zvykli na vyšší rychlost a pohodlí transakcí.
Možnost jíst v restauraci, anebo si jídlo vzít s sebou bude samozřejmostí.

FLEXITERIÁNSTVÍ

Jako cože? Flexiteriáni jsou lidé, kteří se vědomě snaží omezit spotřebu masa. V dubnu 2019 provedla agentura Ipsos výzkum na téma Češi a stravování. Podle tohoto výzkumu plánuje třetina obyvatel konzumovat více rostlinných výrobků a zároveň omezit spotřebu masa a živočišných produktů: 27 % lidí plánuje v dalším roce zařadit do jídelníčku více luštěnin. Téměř polovina lidí si myslí, že v restauracích a kavárnách dochází k růstu nabídky rostlinných produktů.
Co to pro vás znamená? Zařaďte do menu bezmasé jídlo, a ne, ať to není smažák, nebo květák. Kombinací zeleniny, luštěnin a koření se dají dělat zázraky (římský kmín, uzená paprika, garam masala).
A zkuste to taky dobře prodat. Mezi hlavní doporučení, jakým slovům se u názvů jídel vyhnout, patří: • “bez masa,” • “veganský,” • “vegetariánský,” • “nízkotučný” (resp. obecně zdůrazňující zdravé jídlo). Fuj!
K atraktivitě konkrétních pokrmů naopak prokazatelně přispívá označení:
• Původu • Chutě • Vzhledu a pocitu z jídla

KOMUNITA

Hosté musejí vědět, že jste. Hlavně v dnešní době. Zkuste být opravdu na očích. Na sítích, na webu a se zákazníky mluvte.
Co funguje? Například soutěže. Zkuste vyhlásit soutěž o recept babičky, který pak zařadíte na chvíli na jídelní lístek se speciálním věnováním.
Propojte se s okolními restauracemi. Dnes není čas pomýšlet na konkurenci, ale na solidaritu. Zkuste společnou akci, věrnostní kartu, anebo se jenom sejít a společně si popovídat.


Protože rok 2021 bude dlouhý, ale snad ne tak dlouhý jako byl ten současný.