Takový ten základ jako informační tabule je nutností. Ale na to byste přišli i bez nás. Pojďme dál. V dnešní době, kdy každý prodává jen přes ulici, anebo rozváží, musíte být velice inovativní a používat veškeré dostupné nástroje s rozumem.
Sociální média jsou TOU cestou
Socky musejí tvořit základ vaší „marketingové strategie“. Teď vám na několika příkladech ukážeme, jak super to může fungovat. Nestačí na sítě házet polední menu a jen tak být. Proto, aby to fungovalo, musíte něco udělat. Zkuste popřemýšlet, jak své menu v době pandemie obohatit. Pokud zkusíte upéct korona dortík, jak to udělala jedna cukrárna v Praze, budete mít odběr zaručen. V Indii zase jedou korona placky či zeleninové kuličky ve tvaru koronaviru.
Chápeme, že ne každý kuchař je takhle zdatný. Zkuste to třeba úplně jednoduše. Nás poslední dobou nalákala místní restaurace na říjnové vánoční menu: bramborový vánoční salát a vepřový řízek. Den předem měla restaurace menu vyprodáno.
Solidarita
V první vlně bylo toto slovo slyšet odevšud. Až to mnoha lidem lezlo krkem. Nyní se solidarita děje taky, ale na tak okázale. Zkuste napsat na váš obecní úřad, jestli by nepublikovali na stránkách města a na jejich profilech na sociálních sítích, které malé podnikatele v okolí mohou občané podpořit. Anebo se můžete spojit s ostatními živnostníky v okolí a společně sepsat status, který všichni publikujete na svých profilech.
Pak na to můžete jít hravě, jako jeden prodejce vína. Každý den umístí do výlohy jednoho podniku láhev. Informaci o tom, kde víno je, vyfotí a pak už se o ni hraje. Ten, kdo pro ni přijede první, objedná si v podniku a řekne heslo, má vyhráno! Tomuto prvku se říká gamifikace a funguje. My jsme doteď sice bez lahve, ale za dva dny jsem si koupili dva větrníky a jedno menu.
Zkuste se tedy zamyslet, jestli nemáte opravdu dobrý vztah s jedním
ze svých dodavatelů a něco spolu upečte. Soutěže jsou totiž hodně
sdílené a lidé na vás rozhodně nezapomenou, naopak!
Samozřejmě v každém takovém příspěvku se nezapomeňte zmínit, že si hosté jídlo mohou objednat s sebou, nebo rozvážkou, pokud ji nabízíte. A nezapomeňte, pokud mluvím o solidaritě, připojit nějaký ten hashtag dnešní doby: #spolecnetozvladnem, anebo něco v tom smyslu.
Lidé slyší na akce! Jděte na to chytře
Také nezapomínejte na akce. Ale na akce, které budou prospěšné pro vás. Projděte si skládek, podívejte se do skladového hospodářství. Máte tam něco, čemu končí expirační doba? Tak to dejte do menu grátis, anebo za speciální cenu.
A také se můžete spojit s konkurencí. Doba si to žádá. Stalo se tak například v Brně. Osm kaváren vytvořilo Nevěrnostní kartičku: „Situace je zlá. Kromě procházek už vlastně nic člověk nemůže dělat. Proto jsme pro vás vymysleli smysluplnou procházku. Nemusíte ji projít najednou. Máte čas si ji rozdělit na procházek několik. Buďte nevěrní té vaší kavárně. Pomozte unikátnímu kavárenskému mikroreginu v Brně okolo Lužáneckého parku a dejte si kafčo pokaždé jinde. Oběhněte všech osm zúčastněných podniků v nevěrném programu Fenstr tour, získejte v každé razítko/fajfku a pak si v jedné z nich vychutnejte kávu zdarma,“ vyzývají organizátoři akce.
Právě o akcích si lidé mezi sebou řeknou, sdílejí je. Přesně to chcete, aby o vás bylo slyšet. Tak zkuste zapojit všechny kreativní osoby kolem vás a něco spolu vymyslete. Třeba jenom tu vánoční kapustnici.