Zavoláme vám!

Zavoláme vám zpět a rádi se s vámi pobavíme o možnostech Adaptee Gastro.

14. 04. 2021 • Z naší IT kuchyně

Nenechte si utéct svého online zákazníka!

Konkurence je velká, restaurace bojují o přežití formou okének a online objednávek. I přesto, když se konečně hladový klient dostane k vám, tak nakonec odejde bez objednávky? Proč tomu tak je?


Klíč je v jednoduchosti. Jednoduchá obsluha, jednoduché zobrazení, jednoduché používání, jednoduchá pravidla. Zkrátka mít web s e-shopem k provedení samotné objednávky nestačí. Jaké jsou nejčastější potíže, které zákazníka odradí, a nakonec jde jinam? Sepsali jsme pro vás některé z nejčastějších potíží, se kterými se zákazníci každodenně setkávají při objednávání jídla online, a jak je můžete vy a vaši zaměstnanci efektivně řešit.


Jasné menu

To, co platí offline, platí i online. Přemíra všeho škodí. Když se budou dlouho dívat na vaše sushi, pizzu a saláty v jednom, tak se nakonec rozhodnou pro známou klasiku. Například pro ověřený fastfoodový řetězec. Pro take-away si zkrátka menu upravte dle jasných pravidel: co se nejvíce prodává, co se dobře balí a co má dobrou marži. Držet celé menu v době zavřených podniků a snížení tržeb nedává smysl.

Navíc to musí na webu i nějak vypadat. Jasné názvy, krásné fotky, jasné ceny. Stránka má mít grafickou vyváženost. Například Adaptee gastro upravilo zobrazení produktů s dloooouhým názvem. Pokud je název dlouhý přes dva řádky, tak se všechny ostatní produkty neposouvají. Zůstane tak zarovnaný s vedlejším produktem.




A takové alergeny, které ze zákona uvádět musíte. Taky na grafické čistotě nijak nepřidávají… Ať tam jsou, ale ať se dají jednoduše vypnout, pokud to zákazníka nezajímá. I na to Adaptee myslelo a vše se schovává za šoupátkem.


Platební metody

Bez peněz do hospody nelez. Mnoho majitelů se tohoto hesla drželo jako klíště, ale s pandemií? U online objednávek platí, čím více platebních metod, tím lépe. Ten náš stravenkový návod uvítá dokonce i stravenky, postačí online stravenky.

Nezapomínejte na zabezpečení a jasné informace o platbě a taky na to, že nabídka pohodlí, rychlosti a zabezpečení je zásadní pro zvýšení prodeje.


Jasný průvodce objednávkou

Pohodlí je jedním z důvodů, proč lidé objednávají jídlo online. Nechtějí volat a být s někým na telefonu 5 minut, chtějí si rychle a jednoduše objednat. Říká se tomu optimalizace uživatelského zážitku.  Představte si, že si na vás zákazník vzpomene, najde si vás přes vyhledávač, přijde přímo na vaši stránku a pak. Pak hledá, kde si má vlastně objednat. A když to najde, tak po něm chcete registraci. Na to raději zapomeňte. Takhle optimalizace nevypadá.

Aby byl proces objednávání co nejplynulejší, měli byste být přístupný na všech platformách, včetně webových stránek a sociálních sítí. Udržujte design čistý a výstižný, s co nejmenším počtem kroků vyžadovaných během procesu platby. Výzva k akci na každé stránce je nutností.


Jasné sledování objednávky

O balení a rychlosti jsme na blogu již toho napsali spoustu. Ale zákazník chce taky vědět, kde jeho jídlo je. Již v online nabídce můžete uvést předběžný čas doručení, stejně jako velikost porce, aby zákazník věděl, co může očekávat.

Nezapomínejte ani na možnost živého sledování pro zákazníky. To jim umožňuje zkontrolovat, kde přesně je jejich objednávka. Přidání sledovače je dobrý způsob, jak zákazníky informovat o stavu jejich objednávky. 


Jasná komunikace

Ať už jde o zpoždění dodávky, nespokojenost s dotazy ohledně plateb a vrácení peněz nebo jakékoli obecné dotazy a stížnosti, zákazníci vás budou chtít kontaktovat a budou mít pocit, že jsou vyslechnuti.

Nejčastěji se tak děje pomocí jednoduchého formuláře s hodnocením. Má ho i Adaptee Gastro. To vám s každým negativním komentářem okamžitě přijde e-mail s číslem objednávky, jménem zákazníka, telefonem a e-mailem. Díky tomu můžete rychle reagovat a vše vyřešit. I tím přispějete k tomu, že vám dá zákazník druhou šanci.


Mít efektivní online systém objednávání potravin, který splňuje očekávání zákazníků, je to, co potřebujete. Tedy pokud své podnikání chcete udržet při životě.


Připojte se ke stovkám spokojeným klientům

Získejte nejlepší tipy, novinky a lorem i psům do vašich schránek.

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů.