1. S online objednávkou šetříte čas a peníze
Restaurace potřebují, aby se lidé věnovali své práci, a ne telefonování a dohadování se se zákazníkem. S online objednáváním se nemusíte starat (tolik) o efektivitu vašich zaměstnanců a kontrolovat, jestli se na všech telefonických objednávkách pracuje.
2. Platba předem není problém
Představte si, že doručujete velkou objednávku pizz pro vícero lidí a nyní: „Je možné platit odděleně? Já zaplatím č. 8 a 11, ten další zase č. 10…“ Znáte to. V online objednávkových systémech se můžete rozhodnout pouze pro možnost platby kartou, anebo přidat vícero variant. Telefon vám na výběr nedává.
3. Online objednávky jsou vždy přesné
Špatný signál, šum, přeslechnutí, stres – to vše stojí za špatnými objednávkami přes telefon. Toto přijímání objednávek zvyšuje pravděpodobnost nepochopení toho, co si hosté objednávají. Vyhněte se bolesti hlavy z nepřesných objednávek. V online světě máte jasné požadavky. Když už se stane chyba, tak víte, ve kterém bodě a na jaké straně. Možná se v objednávce ukliknul zákazník a vy máte důkaz. Ne zákazník náš pán, ale naše data – náš pán.
4. O zákaznících víte více
S online objednáváním si můžete vytvořit slušnou základnu dat o svých
klientech (vše se souladem GDPR samozřejmě). Častý zákazník se dřív
nebo později rozhodne pro registraci – objednávání je pak pro něj daleko
snazší, získáním jeho souhlasu pro odesílání novinek či jinou
komunikaci jste na dobré cestě k vytvoření intenzivnějšího pouta. Můžete
jim posílat informace o akcích, vědět, jak jejich objednávky vypadají a
co preferují.
V době, kdy vy otevřete opět jenom výdejové okénko se k němu informace o změně např. menu a otevírací doby dostane snáz.
5. Online objednávání = rychlejší transakce
Lidé mají rádi možnosti. Když jednotlivec zavolá do své oblíbené pizzerie, může před konečným zadáním objednávky položit desítky otázek. Jaké podklady máte? Existuje možnost bez lepku? A co veganská verze? Zaměstnanec, který hovor zvedl, má na starosti taky něco jiného než jenom telefonování, takže může lehce dojít k chybě, ke komunikačnímu šumu. Pokud však zákazník zadá objednávku online – kde si může prohlédnout celé menu a vše přímo před sebou – objedná si, aniž by brzdil jednoho člověka na telefonu, čímž zvyšuje efektivnost chodu podniku.
6. Zvýšení prodeje
Hlavní výhodou online objednávání je, že
zvyšuje prodej dalších položek na menu. Jedna pizza a k tomu cibulové
kroužky! Proč? Protože si klient prohlíží krásnou online nabídku a má ji
přímo před sebou. Když telefonuje, soustředí se na to, že chce střední
pětku bez oliv a možná ani netuší, že v nabídce máte i cibulové kroužky.
Příjemce u telefonu je zase rád, že si zapsal objednávku i se všemi
ano, ne a nabízet někomu na druhé lince něco navíc ho ani nenapadne a,
upřímně, ani na to nemá čas.
Toto tvrzení je potvrzeno i vědecky. Vědci z University v Torontě v
Singaporu se podívali na 160 000 objednávek z 56 000 domácností zadaných
v letech 2007 až 2011 v pobočce amerického řetězce Domino's pizza v
Severní Karolíně, která si přála zůstat pro studii anonymní. Studie
zjistila, že lidé utratili více a dostali vyšší kalorické jídlo, když si
objednali online ve srovnání s objednávkami přes telefon. Online
objednávky měly o 14 % více speciálních instrukcí a o 3,5 % více
kalorií.
Takže pokud chcete zhubnout, raději volejte – to je asi jediná výhoda telefonů. Za výsledek neručíme!