Zavoláme vám!

Zavoláme vám zpět a rádi se s vámi pobavíme o možnostech Adaptee Gastro.

29. 09. 2023 • Ze světa gastra

Transakční e-maily, aneb Víte, co klientům posíláte?

Podívejme se společně na zoubek transakčních mailů. Jak by vypadat měly a jak bohužel nevypadají. Máme pro vás konkrétní tipy z praxe.

Co jsou transakční e-maily

Jsou to e-mailové zprávy, které automaticky posíláte zákazníkům, poté, co vyplnili na vašem webu či v aplikaci například nějaký formulář.


Transakční e-maily většinou jsou:

  • Informace o stavu objednávky – třeba příjem objednávky, storno apod.
  • Potvrzení registrace – zpráva o úspěšné registraci.
  • Informace o změně hesla – všechny zprávy pro obnovu, změnu hesla apod.

V případě, že máte objednávkový systém od Adaptee Gastro, transakční e-maily používáte automaticky nastavené. Což je supr, dáme vám však pár tipů, jak je vylepšit.

Jak by transakční e-maily měly vypadat

V první řadě si musíte ujasnit, že se nejedná o ryze marketingové maily a uživatele by měly spíše provázet např. objednávkou a vysvětlit mu, co se stalo, případně co se ještě stane.


Transakční e-maily by měly mít (a díky objednávkovému systému od Adaptee Gastro je takto nastavené máte): 


  • Srozumitelný jazyk  – tyto e-maily častokrát zákazníka informují. Řekněte mu to tím nejjednodušším způsobem.
  • Jasný předmět – díky němu zákazník hned ví, co je obsahem e-mailu..

Jak dodat transakčním e-mailům něco navíc


Na druhou stranu, transakční e-maily můžete využít i pro budování vztahu se zákazníkem. Už jenom například tím, jakým jazykem na něj promluvíte. Vaše značka má svou osobnost, propište ji také do vaší komunikace.


A proto nastavte správně tonalitu. Pokud na sociálních sítích a webu vystupujete jako cool podnik, měl by se tento způsob komunikace propsat i do vašich transakčních e-mailů.

Umí to například Spokojený pes:

 

 Obsah obrázku text, Psí plemeno, snímek obrazovky, Webové stránky

Popis byl vytvořen automaticky


Abyste srozumitelnost dotáhli do dokonalosti e-maily formátujte – nenapište jednolitý text, používejte odrážky, důležité informace zvýrazněte.


Případně do transakčních e-mailů můžete přidat i obsah navíc. Například promovat svůj blog, soutěž, speciální menu… Knihkupectví Martinus.cz do shrnutí objednávky přidalo odkaz na blog o knížce, kterou si právě zákazník zakoupil.

Obsah obrázku text, snímek obrazovky, Webová stránka, Písmo

Popis byl vytvořen automaticky

 

Zkuste se tedy podívat na svoje transakční maily a zhodnoťte, jestli je na nich co vylepšovat.

Připojte se ke stovkám spokojeným klientům

Získejte nejlepší tipy, novinky a lorem i psům do vašich schránek.

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů.