Co jsou transakční e-maily
Jsou to e-mailové zprávy, které automaticky posíláte zákazníkům, poté, co vyplnili na vašem webu či v aplikaci například nějaký formulář.
Transakční e-maily většinou jsou:
- Informace o stavu objednávky – třeba příjem objednávky, storno apod.
- Potvrzení registrace – zpráva o úspěšné registraci.
- Informace o změně hesla – všechny zprávy pro obnovu, změnu hesla apod.
V případě, že máte objednávkový systém od Adaptee Gastro, transakční e-maily používáte automaticky nastavené. Což je supr, dáme vám však pár tipů, jak je vylepšit.
Jak by transakční e-maily měly vypadat
V první řadě si musíte ujasnit, že se nejedná o ryze marketingové maily a uživatele by měly spíše provázet např. objednávkou a vysvětlit mu, co se stalo, případně co se ještě stane.
Transakční e-maily by měly mít (a díky objednávkovému systému od Adaptee Gastro je takto nastavené máte):
- Srozumitelný jazyk – tyto e-maily častokrát zákazníka informují. Řekněte mu to tím nejjednodušším způsobem.
- Jasný předmět – díky němu zákazník hned ví, co je obsahem e-mailu..
Jak dodat transakčním e-mailům něco navíc
Na druhou stranu, transakční e-maily můžete využít i pro budování vztahu se zákazníkem. Už jenom například tím, jakým jazykem na něj promluvíte. Vaše značka má svou osobnost, propište ji také do vaší komunikace.
A proto nastavte správně tonalitu. Pokud na sociálních
sítích a webu vystupujete jako cool podnik, měl by se tento způsob komunikace
propsat i do vašich transakčních e-mailů.
Umí to například Spokojený pes:
Abyste srozumitelnost dotáhli do dokonalosti e-maily formátujte – nenapište jednolitý text, používejte odrážky, důležité informace zvýrazněte.
Případně do transakčních e-mailů můžete přidat i obsah
navíc. Například promovat svůj blog, soutěž, speciální menu… Knihkupectví
Martinus.cz do shrnutí objednávky přidalo odkaz na blog o knížce, kterou si
právě zákazník zakoupil.
Zkuste se tedy podívat na svoje transakční maily a
zhodnoťte, jestli je na nich co vylepšovat.