Zavoláme vám!

Zavoláme vám zpět a rádi se s vámi pobavíme o možnostech Adaptee Gastro.

11. 09. 2023 • Ze světa gastra

Jak si vyšperkovat bio na Instagramu

Zkuste naše tipy pro perfektní bio na Instagramu. Návod nejen pro restaurace. Zaujměte na první pohled.

Co je bio na Instagramu?

Bio (zkratka od slovíčka biography) na Instagramu najdete pod profilovým obrázkem a je to vlastně krátký souhrn o vaší stránce. Pár větami v něm řekněte, co je váš profil zač a co nabízí. Takový rozcestník, který návštěvníkovi řekne, co jste a co děláte.

Obsah obrázku text, snímek obrazovky, Písmo, číslo

Popis byl vytvořen automaticky

V bio si můžete vyplnit:

  • jméno profilu

  • kategorii stránky

  • 150 znaků pro popis toho, co děláte

  • 5 externích odkazů

  • a kontaktní informace

Jak vytvořit žhavé bio na Instagramu pro restaurace v 6 krocích

1. Využijte klíčových slov

Jméno profilu má na Instagramu vlastní kolonku. Jako vlastník účtu tak máte vyplnit uživatelské jméno a v BIO právě jméno profilu. Což se napoprvé může zdát jako komplikace, je v konečném důsledku bod pro vás - využijte toho.

Obsah obrázku text, snímek obrazovky, Písmo, číslo

Popis byl vytvořen automaticky

Do jména profilu napište klíčová slova, která se v souvislosti s restauracemi hledají. Budete tak lépe dohledatelní pro další followery.
Zkuste použít například klíčové slovo restaurace + vaše město a přidat i tip kuchyně a klidně také emoji. Inspirujte se například pražskou SIA restaurant.

2. Popis musí na první pohled zaujmout

Na popis toho, co děláte, máte přesně 150 znaků, které je potřeba doslova vyždímat. Rozhodně do bio nepište souvislý dlouhý text, využijte emoji.

Obsah obrázku text, snímek obrazovky, Písmo, software

Popis byl vytvořen automaticky

3. Připojte související účty

Pokud máte vícero poboček, nezapomeňte je v biu zmínit. A nemusí jít jenom o pobočky, označte v něm také účty vašich šéfkuchařů, zaměstnanců – zkrátka dejte o nich světu vědět.

Obsah obrázku text, snímek obrazovky, Písmo, software

Popis byl vytvořen automaticky 4.Využívejte hashtagů

4. Zkuste to s hashtagy

Vyberte si hashtagy, které jsou jedinečné pro vaši restauraci a aktuální lokalitu. Používejte je pak i ve svých příspěvcích, ať si na ně vaši followeři zvyknou.

5. Využijte rozcestník odkazů

5. Využijte rozcestník odkazů

V biu na Instagramu můžete mít až 5 odkazů, dlouhou dobu tam šel vložit pouze jeden odkaz. Zároveň se proklikové odkazy nedají dávat do samotných příspěvků. I proto se na Instagramu docela dobře rozšířila praxe tzv. rozcestníků. 

Jsou to nástroje, do kterých můžete vložit vícero odkazů. Funguje to tak, že kliknutím na odkaz/rozcestník v biu se přesunete na stránku s konkrétními odkazy, které jsou ty nejaktuálnější.

Obsah obrázku text, snímek obrazovky, Písmo

Popis byl vytvořen automaticky

6. Vyzvěte k akci

V dobrém bio by neměl chybět tzv. CTA tlačítko (Call to Action – výzva k akci). Například tlačítko pro rezervace:



Připojte se ke stovkám spokojeným klientům

Získejte nejlepší tipy, novinky a lorem i psům do vašich schránek.

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů.