Co je bio na Instagramu?
Bio (zkratka od slovíčka biography) na Instagramu najdete pod profilovým obrázkem a je to vlastně krátký souhrn o vaší stránce. Pár větami v něm řekněte, co je váš profil zač a co nabízí. Takový rozcestník, který návštěvníkovi řekne, co jste a co děláte.
V bio si můžete vyplnit:
jméno profilu
kategorii stránky
150 znaků pro popis toho, co děláte
5 externích odkazů
a kontaktní informace
Jak vytvořit žhavé bio na Instagramu pro restaurace v 6 krocích
1. Využijte klíčových slov
Jméno profilu má na Instagramu vlastní kolonku. Jako vlastník účtu tak máte vyplnit uživatelské jméno a v BIO právě jméno profilu. Což se napoprvé může zdát jako komplikace, je v konečném důsledku bod pro vás - využijte toho.
jméno profilu
kategorii stránky
150 znaků pro popis toho, co děláte
5 externích odkazů
a kontaktní informace
Do jména profilu napište klíčová slova, která se v souvislosti s restauracemi hledají. Budete tak lépe dohledatelní pro další followery.
Zkuste použít například klíčové slovo restaurace + vaše město a přidat i tip kuchyně a klidně také emoji. Inspirujte se například pražskou SIA restaurant.
2. Popis musí na první pohled zaujmout
Na popis toho, co děláte, máte přesně 150 znaků, které je potřeba doslova vyždímat. Rozhodně do bio nepište souvislý dlouhý text, využijte emoji.
3. Připojte související účty
Pokud máte vícero poboček, nezapomeňte je v biu zmínit. A nemusí jít jenom o pobočky, označte v něm také účty vašich šéfkuchařů, zaměstnanců – zkrátka dejte o nich světu vědět.
4. Zkuste to s hashtagy
Vyberte si hashtagy, které jsou jedinečné pro vaši restauraci a aktuální lokalitu. Používejte je pak i ve svých příspěvcích, ať si na ně vaši followeři zvyknou.
5. Využijte rozcestník odkazů
V biu na Instagramu můžete mít až 5 odkazů, dlouhou dobu tam šel vložit pouze jeden odkaz. Zároveň se proklikové odkazy nedají dávat do samotných příspěvků. I proto se na Instagramu docela dobře rozšířila praxe tzv. rozcestníků.
Jsou to nástroje, do kterých můžete vložit vícero odkazů. Funguje to tak, že kliknutím na odkaz/rozcestník v biu se přesunete na stránku s konkrétními odkazy, které jsou ty nejaktuálnější.
6. Vyzvěte k akci
V dobrém bio by neměl chybět tzv. CTA tlačítko (Call to Action – výzva k akci). Například tlačítko pro rezervace: