Zavoláme vám!

Zavoláme vám zpět a rádi se s vámi pobavíme o možnostech Adaptee Gastro.

09. 03. 2022 • Ze světa gastra

Válka na Ukrajině: Čemu se v komunikaci vyhnout a jak pomoct

Evropu sužuje válečný konflikt na Ukrajině. Lidé se semknuli a pomáhají. Ve společnosti stále převažuje solidarita, chuť pomáhat, ale také strach a úzkosti. I proto je nyní velice nutné zvážit jakoukoliv komunikaci vašeho podniku. Vše, co jste měli nachystané předem (reklamy, statusy, kampaně) musíte důkladně přehodnotit.

Nálada vašich zákazníků se ráno 24.2. radikálně změnila. Předtím vyhlíželi jaro, těšili se na zahrádky a nyní s napětím sledují sdělovací kanály a čekají, co válka přinese.


První týdny po vzniku vypjaté situace platí, že:

  • Lidé méně utrácejí

  • Jejich přítomnost na sociálních sítích je výrazně vyšší

  • Také se více dívají na televizi a poslouchají rádio

  • Pociťují úzkosti - například Lince první psychologické pomoci od vypuknutí konfliktu narostl počet hovorů na 127


Komunikace během války na Ukrajině: Co rozhodně nedělat


Lidé nyní tráví více času na mobilu, počítači, poslouchají rádio a dívají se na televizi. Jejich cíl je jasný – získat co nejvíce informací o dění na Ukrajině. Zkuste se proto na svou naplánovanou komunikaci podívat z jiného úhlu, ve světle dění posledních dnů. A proto:


1. Zkontrolujte naplánované posty na sociální sítě – vše moc „rozjuchané“ nechte na později. V době, kdy váš zákazník vidí na své zdi zpravodajství o válečném konfliktu a do toho se mu objeví příspěvek od vás, kde ho lákáte na pořádnou porci masa… Velký úspěch mít nebude.

    Vyhněte se spojením jako například:

    ❌ útok na zahrádky ❌ to je bomba

    červené tlačítko


    2. Projděte si plánované reklamy – i zde, co se dá posunout, posuňte na lepší časy. První týdny budou mít vaše reklamy velice malý dopad. Lidé nejsou zvědaví na slevové kódy a speciality šéfkuchaře.

        3. Projděte si další obsah – pokud blogujete, opět témata přehodnoťte


        4. Nezlehčujte válečný konflikt jakýkoliv sarkasmus, vtipkování není na místě. 

        Komunikace během války na Ukrajině: Co rozhodně dělat

        Na druhé straně, to má z hlediska komunikace gastro i v této těžké době o něco jednodušší než například luxusní zbožé. Jíslo je nutností, jídlo spojuje a vy můžete opět přiložit ruku k dílu s tím, co umíte.

        Například třebíčský podnik Jak jinak pub zaslal celou tržbu z 3. března na konto Člověka v tísni:


             

                                                                                                                                               

        Francouzská pekárna zase upekla cupcaky v barvách ukrajinské vlajky a k tomu pořádá sbírku nutných hygienických potřeb:



        Kro Kitchen vymyslelo žlutomodré koktejly a zisk z něj poputuje opět na podporu Ukrajiny:



        Pokud se necítíte na velké akce, můžete pomoct i přispěním do finanční sbírky sdružení Chef’s night a platforma Cook to help. Ta se snaží oslovit celou českou gastro scénu. Zaslané finanční prostředky poputují na konto Člověka v tísni.

        Veškerou ověřenou pomoc najdete v tomto rozcestníku https://www.stojimezaukrajinou.cz/.

        Připojte se ke stovkám spokojeným klientům

        Získejte nejlepší tipy, novinky a lorem i psům do vašich schránek.

        Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů.