Nálada vašich zákazníků se ráno 24.2. radikálně změnila. Předtím vyhlíželi jaro, těšili se na zahrádky a nyní s napětím sledují sdělovací kanály a čekají, co válka přinese.
První týdny po vzniku vypjaté situace platí, že:
Lidé méně utrácejí
Jejich přítomnost na sociálních sítích je výrazně vyšší
Také se více dívají na televizi a poslouchají rádio
Pociťují úzkosti - například Lince první psychologické pomoci od vypuknutí konfliktu narostl počet hovorů na 127
Komunikace během války na Ukrajině: Co rozhodně nedělat
Lidé nyní tráví více času na mobilu, počítači, poslouchají rádio a dívají se na televizi. Jejich cíl je jasný – získat co nejvíce informací o dění na Ukrajině. Zkuste se proto na svou naplánovanou komunikaci podívat z jiného úhlu, ve světle dění posledních dnů. A proto:
1. Zkontrolujte naplánované posty na sociální sítě – vše moc „rozjuchané“ nechte na později. V době, kdy váš zákazník vidí na své zdi zpravodajství o válečném konfliktu a do toho se mu objeví příspěvek od vás, kde ho lákáte na pořádnou porci masa… Velký úspěch mít nebude.
Vyhněte se spojením jako například:
❌ útok na zahrádky ❌ to je bomba
❌ červené tlačítko
2. Projděte si plánované reklamy – i zde, co se dá posunout, posuňte na lepší časy. První týdny budou mít vaše reklamy velice malý dopad. Lidé nejsou zvědaví na slevové kódy a speciality šéfkuchaře.
3. Projděte si další obsah – pokud blogujete, opět témata přehodnoťte
4. Nezlehčujte válečný konflikt – jakýkoliv sarkasmus, vtipkování není na místě.
Komunikace během války na Ukrajině: Co rozhodně dělat
Na druhé straně, to má z hlediska komunikace gastro i v této těžké době o něco jednodušší než například luxusní zbožé. Jíslo je nutností, jídlo spojuje a vy můžete opět přiložit ruku k dílu s tím, co umíte.Například třebíčský podnik Jak jinak pub zaslal celou tržbu z 3. března na konto Člověka v tísni:
Francouzská pekárna zase upekla cupcaky v barvách ukrajinské vlajky a k tomu pořádá sbírku nutných hygienických potřeb:
Kro Kitchen vymyslelo žlutomodré koktejly a zisk z něj poputuje opět na podporu Ukrajiny:
Pokud se necítíte na velké akce, můžete pomoct i přispěním do finanční sbírky sdružení Chef’s night a platforma Cook to help. Ta se snaží oslovit celou českou gastro scénu. Zaslané finanční prostředky poputují na konto Člověka v tísni.
Veškerou ověřenou pomoc najdete v tomto rozcestníku https://www.stojimezaukrajinou.cz/.