1. Buďte vidět (a slyšet) všude, kde to má smysl
Představte si, co by měl vědět ten, koho hledáte a jakým způsobem hledá práci on. Asi se shodneme na tom, že online je základ. Proto svou nabídku uveřejněte na všech relevantních portálech (Jobs.cz, Prace.cz), ale zkuste i cílenější platformy pro gastronomii (Gastrojobs.cz).
Samozřejmě, dnes to už není jenom o inzerátech. Uvědomte si, že sociální sítě jsou váš přítel. Prezentujte nabídku na Facebooku a Instagramu. Ukažte, jak to u vás v práci žije, sdílejte fotky jídla i spokojených zaměstnanců.
Zároveň však nepodceňujte sílu offline světa. Někdy to jde i hezky postaru: Vylepte plakát s nabídkou práce na dveře restaurace, oslovte známé či studenty gastronomických škol.
2. Ukažte své plusy
V době, kdy poptávka převyšuje nabídku, je čas vyprsit se. Ukažte se v dobrém světle. A proto:
Zdůrazněte benefity: Chlubte se, třeba slevou na jídlo, firemními akcemi. Nebojte se přidat zákulisní informace.
Mluvte o férových podmínkách: Nabídněte odpovídající mzdu a respektujte pracovní dobu. Šťastný zaměstnanec = spokojený šéf.
Buďte flexibilní: Zvažte zkrácené úvazky, brigády, nebo možnost plánování směn dle potřeb zaměstnanců. Více se dočtete v článku: Konec dlouhého a krátkého týdne?
3. Myslete i na netradiční zdroje
Fungovat by třeba mohlo doporučení od stávajících zaměstnanců. Pokud se to povede, váš zaměstnanec získá bonus za doporučení nového kolegy.
Zvažte také spolupráci s personálními agenturami. Ano, něco to stojí, ale ušetří vám to čas a energii. Případně otevřete dveře i lidem s handicapem. Můžete tak získat nejen skvělého zaměstnance, ale i ukázat, že vaše restaurace má srdce na pravém místě.
4. Nezapomeňte na onboarding:
První dojem je klíčový. Zajistěte nováčkovi hladký start – důkladné zaškolení, seznámení s kolegy a jasně daná pravidla.
Buďte trpěliví a nápomocní. Nečekejte zázraky hned první den. Vytvořte přátelskou atmosféru, kde se nikdo nebojí zeptat.
Pamatujte, že hledání zaměstnanců je běh na dlouhou trať. Nevzdávejte to po prvním neúspěchu a buďte trpěliví. S trochou snahy a kreativity najdete ty pravé lidi, kteří vám pomohou váš podnik rozjet na plné obrátky!