Kyle Welch, generální ředitel společnosti Epic Burger v Chicagu, se snažil již před pandemií rozjet donášku naplno. Chtěl dosáhnout 50 % příjmů pouze z rozvozu, krize jeho cestu k cíli jenom urychlila. Při zdokonalování služeb tak Welch hledal i dobré obaly na hamburgery a hranolky – jádro nabídky jeho podniku.
Nakonec se rozhodl pro ventilované boxy, které uvolňují páru. Jedná se o odolný, zapečetěný obal. Welch také během karantény přemýšlel o odpadu a plánuje omezit zásoby. „Budeme se spoléhat na data, podíváme se na nejčastější objednávané kombinace, a poté omezíme skladové položky, o které nebyl velký zájem,“ říká. Doba totiž přeje chytrým řešením. Je čas na revizi jídelních lístků a na chytrá balení.
Lidé chtějí jíst jako lidé
Snahu tohoto restauratéra potvrzuje i texaská studie s názvem Consumer Perception Of Take-out-Food, která se 310 lidí ptala, jestli si jídlo objednávají i na základě kvality boxů, do něhož je pokrm balen. A výsledky?
-
43 % účastníků ankety potvrdilo, že obal je pro ně důležitý (a to se ptali před pandemií)
-
95,3 % lidí očekává od obalu nepropustnost
-
91,9 % chce, aby dokázal udržet teplotu jídla
-
84 % požaduje, aby jídlo v teplém obalu nezvlhlo
-
74,2 % preferuje dostávat také ostatní části jídla, jako omáčka apod., zabalené v samostatných baleních.
-
55 % respondentů očekává od obalu, že bude použitelný v mikrovlnce
Obal prodává
Je nabíledni, že za momentální situace nahrává vhodným obalům pro vaše pokrmy. Čeho se tedy držet? Nabízíme vám jakýsi návod, kterým rozhodně neprohloupíte:
-
Box by měl být rozdělen ideálně na dvě poloviny.
-
Omáčky dávejte so speciálních kelímků, ať nepřijdou do styku s jídlem.
-
Samotný burger je fajn mít v obalu, který absorbuje vlhkost. Houska tak zůstane křupavá.
-
Knedlíky a omáčky? Zde nepomůže ani box se dvěma přihrádkami. Při rozvozu se totiž u první zatáčky dostane omáčka na knedlíky. A to bychom knedlíkům přece neudělali! Pokud nemáte zatavovací stroj, můžete to vyřešit tak, že knedlíky dáte zvlášť do boxu a guláš či svíčkovou naberete do nádoby s víčkem.
-
Nezapomeňte na loga a váš web, kam se zákazníkovo oko podívá: krabičky, taška, obrousky…
A u obalů lze popustit i uzdu fantazii. Například i taková pizza a vždy umaštěné prsty od ní. Kečup všude možně, jenom ne tam, kde ho chcete a co teprve volné ruce při braní boxu s sebou? To vše se dá vyřešit rozhodně rychleji, než najít lék na koronavirus…