Zavoláme vám!

Zavoláme vám zpět a rádi se s vámi pobavíme o možnostech Adaptee Gastro.

27. 06. 2022 • Ze světa gastra

Sociální sítě pro restaurace: Na kterých být a co na ně dávat

Sociální média využívá téměř 4,65 bilionů lidí na světe, což je více než polovina naší planety. Vy ale nemusíte být všude. Zjistěte, které kanály jsou pro vaši restauraci relevantní a jak je obsluhovat.


Lidé se dnes častokrát o existenci vašeho podniku dozvědí ze sociálních médií. 88 % hostů si restauraci před její návštěvou proklepne na webu a přečte si recenze. 

Vaše stopa na internetu by proto měla být ukázková. A to nejen vyplněný Google profil či odpovídaní na recenze. Pokud už uživatel natrefí na vaše profily na sociálních médiích, měly by ho zaujmout natolik, že vás začne sledovat.

3 sociální sítě, kterým stojí za to se v restauraci věnovat

Asi vás v našem seznamu nepřekvapí 2 ze 3 sociálních sítí. Restauracím se vyplatí být na:

  1. Facebooku,

  2. Instagramu,

  3. Tik Toku.

První je pořád největší sociální sítí na světě. Instagram je „pornem“ pro všechny milovníky fotek krásného jídla a ten poslední? 

Tik tok je nejrychleji rostoucí sítí na světě. Přečtěte si, jak na správu Tik Toku.

A pokud se nudíte, tak přidejte i 4. sociální síť You Tube. Tam frčí tutoriály, například o vaření.

Sociální sítě chtějí promyšlený plán

Pokud chcete být na všech sítích, musíte se zamyslet, jakou strategii zvolíte. Základním pravidlem, kterým byste se měli řídit, je nedávat na všechny sítě stejný obsah v ten samý čas. Někdy se to sice hodí, ale snažte se na každé síti nabízet publiku něco jiného. Nijak se ale nelekejte, jeden materiál využijete na všechny sítě, jde spíše o tu podobu. Na Facebooku jako reels, plnou verzi můžete dát na You Tube a někdy zas opět do stories.

Nejlépe to funguje, pokud si uděláte publikační plán s návrhy příspěvků a vše si hezky vybarvíte. Zelená políčka budou například o novinkách z restaurace, růžová o personálu, modrá budou zajímavosti z gastra a tak podobně. Snažte se o krásně barevný publikační plán a ne, že z toho bude jedno zelené fotbalové hřiště.

Aby měly příspěvky větší dosah, publikujte je přímo na sítí, neodkazujte na svoje stránky. Takže například novinku napište do postu na profilu a přidejte k tomu fotku či video. Ano, videa mívají největší organický dosah. Facebook ani Instagram zkrátka nemají rádi, když jim u nich na zdi publikujete odkazy, které odvedou publikum někam jinam.

Používejte správné formáty fotek, tak aby se zobrazily i na pc i na mobilu. Sociální sítě tyto rozměry čas od času mění, proto si je raději zkontrolujte.. Zde najdete velikosti fotek na sociální média pro rok 2022. 

A co tedy publikovat?

Facebook pro restaurace: Připravte se na placení

Facebook už není sítí pouze pro sdílení fotografií a posílání zpráv. Facebook je portál plný marketingových nástrojů, které pomáhají k budování silné značky. Bohužel na této síti máte nejmenší organický dosah, průměrně kolem 4 %. To znamená, že se váš příspěvek bez propagace objeví pouze skalním fanouškům. Na druhé straně, reklama na Facebooku není nijak drahá

Na Facebooku pravděpodobně už jste. Takže víte, jak na to. Zkuste být co nejvíce autentický a se svými fanoušky si i povídat. Pokud vás někdo označí v příspěvku, reagujte na něj. Lidé chtějí na sociálních sítích interagovat. Klidně jménem profilu reagujte také na trendové příspěvky. Komentujte například dění v Prostřeno či v Masterchefovi pod profilem restaurace. Nechte svůj podnik na Facebooku žít.

Instagram: Reels jako nová vařečka

Určitě jste slyšeli, že Instagram to jsou hezký fotečky. Jako ano, ale. Na Instagramu nyní fičí Reels, tedy krátká videa. Pokud jsou dobrá, dostanou se k mnoha uživatelům organicky.

Na této sítí je mnoho profilů šéfkuchařů i restaurací, sledujte je a inspirujte se. Dnes v kuchyni nepotřebujete pouze vařečku, ale také mobil.

Sledovat můžete například profil singapurské foodie scény.


Připojte se ke stovkám spokojeným klientům

Získejte nejlepší tipy, novinky a lorem i psům do vašich schránek.

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů.