Zavoláme vám!

Zavoláme vám zpět a rádi se s vámi pobavíme o možnostech Adaptee Gastro.

12. 04. 2022 • Ze světa gastra

6 marketingových nápadů pro vaši restauraci v roce 2022

Je to vlastně lehká matematika – na to, aby váš podnik prosperoval, potřebujete zákazníky. Dobré jídlo ale mnohokrát nestačí. Chce to zlepšit marketing. Ať se o vás okolí dozví. A nejlépe, ať vás to moc nestojí. Sepsali jsme 6 levných marketingových nápadů pro vaši restauraci, díky kterým se dostanete na výsluní.

1. Pracujte s recenzemi

Nejúčinnější metoda ze široké škály reklam, kterými můžete vaši restauraci zviditelnit, je šeptanda. Málokdy se ale mezi šeptandu počítají i online recenze. A to je chyba!


Nad recenzemi můžete navíc mít skvělou kontrolu. Lze na ně jménem podniku reagovat. Jak na pozitivní, tak na negativní. Těmito reakcemi zanecháváte na internetu stopu o vašem podniku pro další možné zákazníky. Jakmile klient vidí, že na hodnocení odpovídáte, snažíte se brát připomínky hostů v potaz, máte u něj bod k dobru.


Nebojte se ani negativních recenzí. Jde to i s grácií a v konečném důsledků vám pomůžou odhalit i provozní chyby. Třeba se jim do budoucna vyvarujete.


2. Dárkové poukazy

Všichni víme, jak obtížné je někomu vybírat dárek a jak trapné je dávat peníze. Lidé si oblíbili dárkové poukazy. Vouchery na masáž, do kina, do fitka od tchyně, tak proč ne do restaurace?


Dárkové poukazy jsou skvělou možností, jak získat nového zákazníka. Navíc to už jde i chytře, zkuste digitální dárkové poukazy.


3. Email marketing

E-mailový marketing je nízkonákladová a efektivní technika. Restauracím umožňuje nejen informovat své zákazníky o aktuálních akcích, ale slouží také jako strategie pro budování značky.


Pokud jsou vaše zprávy dobře zpracované a relevantní, můžete se odlišit od ostatních restaurací. Personalizace je populární koncept již řadu let. Jedním z přístupů je segmentovat publikum a přizpůsobit své zprávy jejich specifickým požadavkům a očekáváním.


4. Lokální marketing

Spolupracujte s místními podniky a zvyšujte povědomí o vašich značkách společně. Zkuste pár tipů pro lokální marketing od Adaptee Gastro:


Spojte se s místní pekárnou a odebírejte od ní pečivo. Dejte o tom vědět na sociálních sítích. Na oplátku může mít pekárna letáčky o vašem podniku na pultu v prodejně.


Uspořádejte degustaci s vaším dodavatelem vína. Degustaci doplňte vhodným menu. Informujte o události na všech vašich platformách: e-mail, web, sociální sítě, v restauraci. 


Reagujte na to, co se děje. Zkuste se inspirovat naším článkem Válka na Ukrajině: Čemu se v komunikaci vyhnout a jak pomoct. Lidé si vás do budoucna spojí s vašimi akcemi, a to je to často skloňované budování brandu čili značky.


Přidejte se k místním akcím. Zapojte se do sbírek, dobročinných akcí či běžte na místní farmářské trhy. Lidé si už zvykli na take-away jídla. Zkuste prodávat například polívku s sebou ve skle. Fantazii se meze nekladou. 


5. Vsaďte na rozvozy

Online rozvoz jídla je trendem a aby vaše podnikání drželo krok s dobou a konkurencí, měli by vaši zákazníci dostat možnost objednávat si jídlo i online.

Rozvozy jsou další prodejní kanál, který zvyšuje vaše příjmy. Navíc můžete online objednávkami získat další vracející se zákazníky. 


6. Tematické týdny 

To, že jste česká restaurace vás ještě nemusí nijak omezovat. Spojte se s jiným kuchařem a vytvořte společně tematický týden. Co to znamená? Například, že na jeden týden si připravíte tři jídla z jiné světové kuchyně


Začněte klasikou – americký týden, pak přidejte oblíbenou Asii a nezapomínejte i na vegany. Je to stále rostoucí trend, na který byste neměli nahlížet pohrdavě. Rostlinná strava neustále roste, již nyní se v tomto byznysu točí miliardy amerických dolarů. Zákazníci hledají alternativy k masu a dalším masným výrobkům. Restaurace by měly využít tohoto trendu a nabízet pokrmy rostlinného původu.


Nezahazujte žádný nápad, který by mohl vaši restauraci zviditelnit. Za zkoušku nic nedáte.

Připojte se ke stovkám spokojeným klientům

Získejte nejlepší tipy, novinky a lorem i psům do vašich schránek.

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů.